Sajtóközlemények no image

Published on február 19th, 2014 | by szallashu

0

2014-re 6 százalékos bővülést prognosztizál a Szallas.hu

Budapest, 2014. február 19. – 2014-re is jelentős bővülést vetít előre a Szallas.hu a belföldi turisztikai piacon. A cég friss elemzése szerint mindez a SZÉP-kártya további elterjedésének, valamint a turisztikai szektorban tapasztalt innovációs kedvnek köszönhető. A 8 országban jelen lévő szállásközvetítő oldal egyébként a tavalyi évben közel 25 százalékkal növelte árbevételét, a szektor átlagát meghaladó bővülés a belföldi piacszerzésnek és a sikeres külföldi terjeszkedésnek egyaránt köszönhető.

A tavalyi év trendforduló volt a belföldi szálláspiacon, hiszen a magyarok által generált mintegy 60 milliárdos belföldi szállásdíjbevétel több mint fele – a szállásközvetítő és kuponos oldalakat, valamint a szállásadók saját honlapját együttvéve – már online csatornákon keresztül valósult meg. A 2008-ban magánszemélyek által indított Szallas.hu a 2012-ben elért 653 millióról tavaly 806 millió forintra növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan a cég által közvetített külföldi és hazai forgalom elérte a 7,5 milliárdot. „A szállásdíjakból származó bruttó bevétel 10 százalékát már a Szallas.hu adja. A Csoporthoz tartozó két további portál, a KonferenciaHotelek.hu és a kuponokat kínáló Szallasgguru.hu is dinamikusan növekedik, így 2014-re e két területen is reális cél lehet a piacvezető pozíció megszerzése” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

SZÉP-kártya, programok, napsütés

2013-ban nem csak az online foglalások aránya nőtt, de a piac is bővült mintegy 6 százalékkal. „Ebben kulcsszerepe volt a SZÉP-kártya sikeres bevezetésének, ezen kívül a bővülő eseménykínálat, illetve a szállásadók által kínált turisztikai programok színes kavalkádja is hozzájárult a sikerhez” – mondta Szigetvári József. A szakember hozzátette, a mintegy 200 ezer embert megmozgató Év Szállása verseny elindításával is az volt a céljuk, hogy bemutassák és kiemeljék a belföldi turisztika legjobb fejlesztéseit a szállásadók és a települések részéről.

A tavalyi év főbb trendjeit említve az apartmanok erős kihívást jelentettek a háromcsillagos hotelek számára, ugyanis a családdal utazók gyakran választották ezt a kategóriát a hotelek helyett. Ezen felül nagy népszerűségnek örvendtek a négycsillagos wellness szálláshelyek, de érezhetően nagyobb szerepe lett a programturizmusnak és az aktív pihenésnek. „Ez utóbbi trend és a SZÉP-kártya további térnyerése 2014-ben is optimizmusra adhat okot. Ha idén is olyan szép nyara lesz Magyarországnak, mint tavaly, akkor 2014-ben akár 6 százalékos is lehet a belföldi bővülés” – mondta Szigetvári József. A szakember hozzátette, jelenleg olyan fejlesztéseken dolgoznak, melyek nemzetközi viszonylatban is iránymutatóak lehetnek a szálláshely-közvetítők számára, hozzájárulva ezzel az ágazat további sikereihez.

Románia és Szlovákia a növekedés motorja

Nemzetközi szinten közel 14 ezer aktív szállásadó partnerével a Szallas.hu a tavalyi évben már a külföldi országokat is sikeresen ostromolta. Ennek köszönhető, hogy a cég növekedése a hazai turisztikai piac bővülését is jelentősen túlszárnyalta. „A határon túl közvetített szállásforgalom tavaly elérte az 1 milliárd forintot, a növekedés motorja elsősorban Románia és Szlovákia, mindkét országban jelentősen bővült a kínált szálláshelyek száma és a forgalom is, így más nemzetközi szereplőkkel is fel tudjuk venni a versenyt” – mondta Szigetvári József. A 8 országban jelen lévő szolgáltató ügyvezetője hozzátette, minden országban eltérő, a helyi sajátosságokat figyelembe vevő stratégiával hódítják meg a piacot, hiszen a vendégek és szállásadók igényei teljesen eltérőek.

Top 10 belföldi utazási célpont 2013-ban
(Zárójelben a 2012-es helyezések)

1. Siófok (1.)
2. Hajdúszoboszló (2.)
3. Budapest (3.)
4. Eger (4.)
5. Balatonfüred (5.)
6. Gyula (6.)
7. Zalakaros (9.)
8. Szeged (-)
9. Hévíz (8.)
10. Sopron (10.)

Kapcsolódó képanyag:
Szigetvári Józsefről készült fotók: https://pr.szallas.hu/?page_id=20
Szallas.hu logók: https://pr.szallas.hu/?page_id=15

Kapcsolódó webcímek:
http://www.szallas.hu
http://www.youtube.hu/szallasguru/

További információ:
Kolma Kornél
ügyvezető
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Fax: (+36) 1 237-0213
Mobil: (+36) 20-3333-220
E-mail: kkolma@sakkom.hu
Cím: 1139 Budapest, Petneházy u. 52.
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: www.facebook.com/sakkom.interaktiv

A Szallas.hu-ról:
A 2008-ban indult portál az eNET és a Magyar Hotel Monitor felmérése szerint jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már 8 országban több mint 13 000 hotel, panzió, apartman és vendégház kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével találhatják meg a számukra megfelelő ajánlatot. A honlapnak több mint 700 000 regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 1 500 000 látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását több mint 160 000 független vendég értékelése könnyíti meg.

Tags: , , , ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 8:30-19:30 között:

    Tel.: +36 30 344 2000
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR manager és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM