Sajtóközlemények no image

Published on január 19th, 2016 | by Kelemen Lili

0

Készpénzpártiak a magyar szállásadók? – Online foglaltatnak, de készpénzt várnak a hazai szálláshelyeken

Budapest, 2016. január 19. – Miközben a belföldi szálláshelyek forgalmának már több mint 55 százalékát online felületekről érkező foglalások adják, a helyszínen történő bankkártyás fizetésre csak minden 5. szálláshelyen van lehetőség – derült ki a Szallas.hu és a SIX Payment Services közös kutatásából. Az idei év azonban ezen a területen komoly fejlesztéseket hozhat, amit a turisztikai szektor általános növekedése és a bővülő, bankkártyás fizetésre „hangolt” külföldi vendégsereg egyaránt indukál.

Nehéz helyzetbe kerülhet az, aki nem tart magánál készpénzt a magyar szálláshelyeken, hiszen bankkártyás fizetésre alkalmas POS-terminál csak minden ötödik vendéglátónál található – derült ki a Szallas.hu és a SIX Payment Services közös kutatásából. Ez elsősorban a kisebb magánszállásokra, így panziókra, apartmanokra, vendégfogadókra jellemző, a nagyobb szállodákban ennél sokkal jobb a helyzet. A még inkább készpénzpárti magyarok esetében ez nem is okoz komoly fejfájást, a külföldi vendégek esetében azonban annál inkább. „Az elmúlt években jelentős változás történt a fizetési szokásokat illetően Magyarországon, így egyre több a bankkártyás fizetés. A készpénz azonban továbbra sem jelent problémát a belföldi vendégeknek, míg a külföldiek jobban bíznak a bankkártyájuk használhatóságában” – mondta Ács Zoltán, a SIX Payment Services (Europe) S.A. magyarországi vezetője. A szakember hozzátette, a turizmusban a nyári hónapokban erősebb a bankkártyás forgalom, tapasztalatuk szerint azonban a tél is folyamatosan erősödik, így évről évre csökken a különbség a két időszak között.

Kötelező fizetési kényelem

A belföldi szálláshelyek forgalmának egyre jelentősebb részét a külföldről érkező turisták adják, a Szallas.hu kutatásában részt vevő mintegy 260 vendéglátó szerint a hozzájuk érkező külföldi vendégek aránya átlagosan több mint 30 százalék. A KSH adatai alapján a Magyarországra irányuló vendégforgalom évről évre nő, a 2015-ös augusztusi csúcsszezonban például 5,7 százalékos volt a bővülés. „Ezt a tendenciát a bankkártyás fizetést biztosító POS-terminállal nem rendelkező szállásadók is érzik, akik a bevezetéssel szembeni érvként leggyakrabban a magas banki költséget jelölték meg. 90 százalékuk ugyanakkor tervezi, hogy az idei szezonra már telepíti ezt a kényelmi szolgáltatást” – tette hozzá Ács Zoltán. A turisztikai szektor bővülése mindehhez jó pénzügyi alapot teremt. A fejlesztések irányába mutat az is, hogy a magyar vendégek körében rendkívül népszerű SZÉP-kártya elfogadást is könnyedén biztosítani tudják. Ehhez társulnak még a kártyatársaságok által az elfogadóhelyekkel közösen bevezetett fejlesztések, mint például az érintéses fizetési módszer. Ezek a számlakiegyenlítést távozáskor zökkenőmentessé tevő szolgáltatások a piacon versenyelőnyt is jelenthetnek, hiszen nagymértékben hozzájárulnak a pozitív vendégélményhez.

Kapcsolódó képanyag:

Ács Zoltán fotója:

https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2016/01/Acs_Zoltan_SIX_Payment.jpg

 

Kapcsolódó webcímek:

https://www.six-payment-services.com/hu/home.html

http://www.szallas.hu

 

További információ:

Kolma Kornél

ügyvezető

SAKKOM Interaktív

online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 20-3333-220

E-mail: kkolma@sakkom.hu

Cím: 1068 Budapest, Benczúr u. 47. V. em.

Webcím: www.sakkom.hu

Facebook: www.facebook.com/sakkom.interaktiv

 

A Szallas.hu-ról:

 

A 2008-ban indult portál az eNET és a Magyar Hotel Monitor felmérése szerint jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már 8 országban több mint 120 000 hotel, panzió, apartman és vendégház kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness-szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével találhatják meg a számukra megfelelő ajánlatot. A honlapnak több mint 700 000 regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 1 500 000 látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását  csaknem 250 000 független vendégértékelés könnyíti meg. A Szallas.hu csoporthoz tartozik még a diszkontáras csomagokat kínáló Szallasguru.hu, valamint a konferenciákhoz és egyéb céges rendezvényekhez helyszínt biztosító KonferenciaHotelek.hu.

 

A SIX Payment Services-ről:

 

A SIX Payment Services sikeres múltra tekinthet vissza, és sokat ígérő jövőbe tekinthet előre – nem utolsó sorban azért, mert az elismert svájci értékekre épít. A jó minőségű, időtálló termékeknek és a kitűnő szolgáltatásnak elengedhetetlen feltételei az olyan értékek, mint a megbízhatóság, a stabilitás, a folyamatosan magas szintű teljesítmény és a fenntartható fejlődés. A SIX Payment Services ezekre az értékekre épít – sikerrel. Több területen és országban piacvezetők: a parkolással összefüggő fizetési megoldások területén Nagy-Britanniában és az USA-ban, a kártyás fizetések feldolgozása területén több európai országban, a vendéglátóiparban pedig világszerte. Európa egyik legnagyobb tranzakció-feldolgozójaként cégünk stabilan és folyamatosan növekszik.


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-18:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM