Sajtóközlemények

Published on október 4th, 2017 | by Kelemen Lili

0

Kutyajó dolga van a kutyáknak: háziállatok közül ők a leggyakoribb szállóvendégek – Kutatás az állatok világnapja alkalmából

Egyre népszerűbb a kutyás nyaralás, már a háziállattal rendelkező vendégek negyede utazik rendszeresen kedvencével, vagy üdültek már legalább egyszer együtt a Szallas.hu állatok világnapja alkalmából készített kutatása szerint. A közös vakáció hátterében rendszerint az áll, hogy nincs kire hagyni az állatot. Jellemzően alig néhány ezer forinttal költenek többet kutyás nyaralás esetén, de a szállásadók jó része felárat sem kér a négylábú szállóvendég után. Az utazók összességében úgy látják, az állatbarát lehetőségek évről évre bővülnek.

A háziállatot tartó vendégek negyede rendszeresen vagy alkalomszerűen kedvencével nyaral, további 17 százalék bár még nem tette, de tervezi, hogy egyszer majd magával viszi kisállatát is – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből, melyet az állatok világnapja alkalmából készített. A kutatás szerint a leggyakrabban kutyát vagy macskát tartanak a gazdik, olykor a kettőt akár együtt is. Ugyanakkor az utazás csak a kutyák kiváltsága, más háziállattal nem kelünk útra.

Eltérnek a vélemények, hogy ki miért nem tudja vagy akarja otthon hagyni a család kedvencét, de a többség szerint a négylábúaknak is jár a nyaralás. „Persze komolyabb érvek is húzódhatnak a háttérben – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketingigazgatója. – A vendégek csaknem harmada azért nem hagyja otthon a kis kedvencet, mert nem tudja kire bízni, nem akar szívességet kérni, vagy terhet róni másra.” A felmérés adatai alapján további 15 százalék úgy gondolja, mind a kisállat, mind a gazdája számára lelki problémát jelentene a külön töltött idő.

Ha már az ebnek otthon kell maradnia, leggyakrabban családtagokra bízzuk, de sokak a szomszédokhoz vagy barátokhoz fordulnak segítségért ilyen esetben.

 

Mennyi az annyi, ha kisállattal indulunk útnak?

A felmérés azt is vizsgálta, vajon mennyi többlet kiadással jár, ha kedvencünk is velünk utazik. Bár tízből nyolc vendég felárat fizet, ha kisállattal vakációzik, egyre több helyen éjszakázhatnak ingyen a négylábúak. „Egy-két kirívó esettől eltekintve az utazók zöme szerint csupán néhány ezer forint pluszt jelent, ha a házi kedvenc is velük utazik” – ismertette a részleteket Mészáros Judit.

Ugyan még gyerekcipőben járunk a kutyabarát megoldásokat illetően, egyre több helyen elfogadóak. A gazdik nem várnak el sokat a szállástól, azzal is megelégednek, ha bebocsátást nyer a kis házőrző. „Előfordulnak azért olyanok, akik többet remélnek, így a szállásadóknak érdemes erre felkészülni: az állattartó vendégek 20 százaléka nagyra értékelné, ha kertkapcsolatos szállásra vihetné a háziállatot, 10 százalékuk pedig kutyafuttatónak is örülne” – tette hozzá Mészáros Judit. Az eredmények szerint továbbá minden tizedik gazdi arra is igényt tartana, hogy a szálláshely felügyeletet biztosítson a kisállatok számára.

 

Nem minden szállástípus kedvez a gazdiknak

A kutyás vendégek általában apartmant, panziót vagy vendégházat választanak, de négyből egy gazdi hotelben, szállodában is komfortosan érzi magát kedvencével. Főleg biztonsági szempontokat mérlegelnek, amikor szállástípus mellett döntenek. Az alaposabbak azt is figyelembe veszik, hogy a környéken akad-e kutyabarát strand, illetve vendéglátó egység. A kutatásból kiderült az is, hogy az eddigi tapasztalatok alapján Magyarországon meglehetősen korlátozott az állatbarát éttermek száma. „Fontosnak tartjuk felhívni az emberek figyelmét a felelős állattartásra és az állatbarát magatartásra. Ezért is indítottunk közös adománygyűjtő kampányt a Petissimo.hu-val a Rex Kutyaotthon számára – mondta Mészáros Judit. – Eddig több mint 300 ezer forintot gyűjtöttünk fotópályázatunkkal, ahol minden szavazat 3 forintot ér.”

 

A kutatás hátteréről:

A sajtóközleményben szereplő adatok a Szallas.hu által az állatok világnapja alkalmából készített online felmérésen alapulnak, melyben közel 2000 szállásfoglaló vett részt. A kutatás során az állatbarát szálláshelyekkel kapcsolatos elvárásokat és a gazdik utazási szokásait vizsgálták. A mintavételezés Magyarország lakosságára nézve nem reprezentatív, de az eredmények alkalmasak a trendek szemléltetésére.

Tags: ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM