Published on október 11th, 2018 | by Kelemen Lili
012,5 százalékkal bővült a belföldi turizmus a harmadik negyedévben
Az 1-2 éjszakás üdülés volt a legnépszerűbb a harmadik negyedévben, a foglalások több mint fele ilyen rövid időtartamra szólt – derül ki a Szallas.hu friss elemzéséből. Átlagosan 57 211 forintot költöttünk szálláshelyre. Belföldi úti célok közül Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest tündököltek, míg a külföldiek közül Zakopane, Vir és Crikvenica vitték a prímet. A szállásfoglaló portál becslése szerint a turizmus 12,5 százalékkal bővült.
Továbbra is az 1-2 éjszakás foglalások a legnépszerűbbek a Szallas.hu friss elemzése szerint: az üdülések 28 százaléka szólt 2 éjre, 27 százalékuk pedig csupán egyre. Töretlen az apartmanok és a vendégházak iránti érdeklődés: csaknem a foglalások felét tették ki. „A legkeresettebb szállástípusok sorát a panzió (16,5%) és a 3 csillagos hotelek (13,5%) követték, a top 5-ös listát pedig a 4-5 csillagos hotelek (9,8%) zárták” – ismertette a részleteket Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere.
A Szallas.hu saját forgalma 15,2 százalékkal nőtt az elmúlt negyedévben, míg a portál becslése alapján a belföldi turisztikai piac 12,5 százalékkal bővült. Az átlagos foglalási érték 5 százalékkal emelkedett tavalyi év ugyanezen időszakához képest, átlagosan 57 211 forintot költöttünk szálláshelyre. „A foglalások közel kétharmada 50 ezer forint alatti volt, csak körülbelül minden ötödik foglalás képviselt 50-100 ezres nagyságrendet” – mondta a marketing szakember. Az összes szállásfoglaló több mint 16 százaléka jelölt meg SZÉP-kártyás fizetést. „A legdrágább foglalás közel másfél milliót kóstált, míg a legolcsóbb ennek töredékébe, 1500 forintba került” – árulta el Keresztes Nóra. Nemcsak a forgalom gyarapodott, hanem a mobilról érkezők száma is tovább nőtt: immáron a vendégek 56 százaléka intézi mobilról a szállásfoglalást, azaz 15 százaléknál is több a változás.
A legnagyobb hazai SZÉP-kártya kibocsátó, az OTP Pénztárszolgáltató adatai szerint az idei harmadik negyedévben a kártyabirtokosok – a tavalyi év azonos időszakához képet – 4,5 százalékkal többet, összesen közel 27 milliárd forintot költöttek különböző élményekre, legyen szó családi nyaralásról, vagy éppen egy hétvégi látogatásról a cukrászdába.
Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest a koronázatlan királyok
Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest voltak a legkedveltebbek, de Eger is Balatonfüred és a top ötben végzett, így az élboly összeállítása változatlan tavalyhoz képest, csupán a sorrend módosult némileg. Gyula, Szeged és Zalakaros követik a legjobbakat, a tizedik pozícióról viszont Zamárdi lecsúszott, helyére Balatonlelle lépett. A belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok közül az Egri vár, a Miskolctapolca Barlangfürdő és a Zalakarosi Fürdő voltak a legkedveltebbek a Szallas.hu statisztikái szerint. A külföldi úti célok közül Zakopane, Vir és Crikvenica győzedelmeskedtek, őket követte Zadar, Szováta és Krakkó. A top tizes listán még Medulin, Torockó, Rab és Parajd kaptak helyet. A legtelítettebb nap július 23-a, hétfő volt.
KERETES
Top 10 belföldi úti cél
- Siófok
- Hajdúszoboszló
- Budapest
- Eger
- Balatonfüred
- Gyula
- Szeged
- Zalakaros
- Hévíz
- Balatonlelle
Top 10 külföldi úti cél
- Zakopane
- Vir
- Szováta
- Crikvenica
- Zadar
- Krakkó
- Medulin
- Torockó
- Rab
- Parajd
Top 5 program a foglalók körében
- Egri vár
- Miskolctapolca Barlangfürdő
- Zalakarosi Fürdő
- Hévízi Tófürdő
- Festetics-kastély
KERETES VÉGE
Kapcsolódó képanyag:
A Szallas.hu logója: https://pr.szallas.hu/megjelenesek/
Kapcsolódó webhely:
További információ:
Kelemen Lili
vezető kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Fax: (+36) 1 237-0213
Mobil: (+36) 30-4178-783
E-mail: lkelemen@sakkom.hu
Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47. III. em.
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv