Published on április 6th, 2016 | by Kelemen Lili
0A desztinációs marketing legütősebb online megjelenési lehetősége 2016-ban
Összefog a hazai turisztikai desztinációkért a legnagyobb magyar online szállás adatbázis és a legolvasottabb magyar online turisztikai magazin. A Szallas.hu és a Travelo Desztinációk hete néven egyedi felületet és bemutatkozási lehetőséget biztosít a turizmusban érdekelt szereplőknek: városmarketing és TDM szervezeteknek, illetve Tourinform irodáknak.
A Szallas.hu és Travelo egyedülálló online szolgáltatást nyújt a nyilvánosságot kereső turisztikai desztinációknak, ezáltal az adott települések és régiók újszerű, komplex módon tudják népszerűsíteni eseményeiket, és szolgáltatásaikat az online felhasználók részére.
A két portál szinergiája nyomán az érdeklődők minden releváns információt elérhetnek a bemutatkozó desztinációról: hová érdemes ellátogatniuk, milyen rendezvényekre számíthatnak, mitől izgalmas és egyedi a kínálatuk, hol érdemes megszállniuk. Az értékes tartalom garanciája a turisztikai tartalom előállításban már jelentős tapasztalattal bíró Travelo, valamint a belföldi online szállásfoglalásban idehaza piacvezető Szallas.hu szakértelme a maga területén.
A közös projekt célja, hogy még inkább kiaknázza a belföldi turizmusban rejlő további potenciálokat. Hogy erre van igény, azt az utóbbi évek statisztikái igazolják, hiszen egyre többen kelnek útra belföldön is szabadidejükben. Abból pedig, hogy a site egy-egy település turisztikában érdekelt szereplőit egy platformra összehozza, a szektor szolgáltatói is profitálnak a több turistával, látogatóval és vendégéjszakával.
A Travelo – mint a legismertebb és legnívósabb online utazási portál – immár 5 éve a desztinációk partnere az online kommunikációban. Saját szállás adatbázisában viszont jellemzően csak magasabb kategóriájú szállodák szerepelnek. Az új, közös felülettel az eddiginél is nagyobb komplexitással bíró bemutatkozási lehetőséget kínál a csatlakozó desztinációk részére, hiszen az adott térség majd összes szálláshelye is része lesz majd közös platformnak. Ez biztosítja, hogy a magazin tartalommal felkeltett érdeklődés után rögtön foglalni kívánó felhasználók mind megtalálják a maguk számára megfelelő kategóriájú szálláshelyet. – állítja Fináczy Dóra, a Travelo ügyvezetője.
A Szallas.hu már régóta tervezi, hogy a TDM-ek számára promóciós felületet biztosít. A közös platform nyújtotta inspiratív tartalmak még több utazás iránt érdeklődő felhasználó elérését eredményezik. Ezáltal még több és relevánsabb megrendelés érkezik a szálláshelyek felé.
A Desztinációk hete időről időre más-más város és régió számára biztosít bemutatkozási lehetőséget. A közös weboldal révén egy-egy desztináció havonta milliós nagyságrendű elérésre tehet szert, amire eddig nemigen volt példa Magyarországon. A két utazási portál az adott időszakban minden lehetséges forgalomterelő eszközzel biztosítja a bemutatkozó desztináció számára a turizmus, utazás és rendezvények iránt érdeklődő felhasználók figyelmének felkeltését.
A Desztinációk hete kampánysorozat első állomása Szeged városa lesz. Április 18-tól két héten át a várossal kapcsolatos turisztikai információkra fókuszál a kampány. A Travelo és a Szallas.hu promóciós felületein kiemelten jelennek meg a szegedi hírek, rendezvények, programok és szállásajánlatok. A Tisza-parti város iránt érdeklődők olyan személyes helyi élményekről olvashatnak a Travelo újságíróinak szubjektív tapasztalatai alapján, melyekből ötleteket meríthetnek szegedi tartózkodásukhoz, tippeket kaphatnak romantikus páros utazáshoz, gyerekbarát programokhoz, hosszú hétvégékhez vagy éppen nyaraláshoz.
A két portál összefogása révén várható magas látogatóelérés meggyőzte a Szeged város turizmusáért felelős szervezetet is, akik örömmel csatlakoztak elsőként a kampányhoz. Úgy vélik, az új felület egyedülállóan alkalmas lesz Szeged komplex, színes turisztikai kínálatának országos szinten kiemelkedő bemutatására.
Az egyetemi város 2016-ban sem lesz híján a jelentős eseményeknek. A nyári Múzeumok Éjszakáján megnyílik a Pompei kiállítás a Móra Ferenc Múzeumban, a Szegedi Szabadtéri Játékok már a 85. évadjánál tart, és természetesen idén sem marad el Magyarország legrégebbi ifjúsági fesztiválja, a SZIN.
A programok mellett az elmúlt évek jelentősebb fejlesztései – a Vadaspark, Tisza-part, városközpont, kalandparkok – is a fókuszba kerülnek, melyek nyomán kellemes, élhető városi hangulat alakult ki Szegeden. A kampány célja, hogy minél több érdeklődőből váljon valódi vendég, ehhez kapnak egy olyan komplex csomagot, amelyben minden érdeklődő megtalálja a számára megfelelő rendezvényt, látnivalót, szállást, éttermet ezzel segítve utazási döntésüket. Ács Szilvia a Szegedi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője örül annak, hogy a kampánnyal lehetőséget tud biztosítani azoknak a helyi szolgáltatóknak, attrakciógazdáknak is a bemutatkozásra, akik országos médiumokban egyébként nem tudnak kommunikálni. Emellett reméli, hogy a kampány a város vendégéjszakák számának növekedését is előidézi.