Sajtóközlemények tolvaj-vendegek

Published on október 10th, 2019 | by Kelemen Lili

0

A magyar szállásadók kétharmadát lopta már meg vendég

Háromból két magyar és tízből kilenc lengyel szállásadónál lopott már vendég – derült ki a Szallas.hu szállásadók körében végzett felméréséből. A törölközők, ágyneműk és tévék a legkelendőbbek, de az elemek, izzók és távirányítók is fogyó eszközök. Kirívó esetekben tűzoltó készüléket, hűtőrácsot és termosztatikus radiátorfejet is tulajdonítottak már el.

 

Gyakori a lopás a vendégek körében: tízből kilenc lengyel és háromból két magyar szállásadónál járt már enyveskezű vendég a Szallas.hu adatai szerint. Honfitársaink körében a törölközők (66%), az evőeszközök (55%) és az ágyneműk (27%) fogynak legnagyobb arányban, de elektromos berendezéseket (21%), tisztálkodási szereket (21%) is előszeretettel visznek el a magyar vendégek. A lengyeleknél is fogyó eszközök a textíliák, azonban a távirányítóból vagy órából elcsent elemek, az izzók vagy csavarok meglovasítása is általános. „A kisebb értékű lopások jellemzőek, ezek járulékos költségével kalkulálnak is a szállásadók” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója. Komolyabb anyagi kárra is van azonban példa: sok szállásadónál a tévé és a kisebb elektromos berendezések, mint a vasaló vagy a vízforraló is fogyó eszköz. Olykor többszázezres veszteség is érheti a szállásadókat: akadt, akitől a bérelhető síléceket vitték el, és hómarót is lovasítottak már meg. A meghökkentő lopási esetek listájára a magyarok körében egy teknősbéka, egy aranyhal, egy a minibárból kiemelt hűtőrács és egy tűzoltó készülék kerültek fel. A lengyeleknél pedig egy lefolyódugó, egy tévé dekóder és egy komplett csaptelep elcsenése okozták a legnagyobb meglepődést.

A szállásadók fele nem foglalkozik az enyveskezű vendégekkel, számolnak ezzel a plusz költséggel. „Persze ez a helyzet súlyosságától és a kár mértékétől is függ – tette hozzá a vezérigazgató. – Ha jelentősebb dologról van szó és bizonyítható az eset, feljelentésre is sor kerülhet.” Jóval kevesebb azoknak a száma, akik személyesen járnak el az ügyben és felkeresik az illetőt. Ilyen esetben egyébként a vendégek kétharmada tagad és a feltételezést is kikéri magának. Csak minden ötödik tetten ért juttatja vissza az eltulajdonított dolgot, ötből ketten pedig kifizetik a kárt. Mind a magyar, mind a lengyel szállásadók alig harmada vezet feketelistát a problémás vendégekről.

Nem minden lopás, ami elsőre annak tűnik. Egy szállásadónál például csere történt: az evőeszközkészletet lecserélte a vendég egy silányabb, alumínium szettre. „Egy partnerünk viszont csupán figyelmetlen volt. Arról számolt be, hogy elcsentnek hitt valamit, amit később maga talált meg – mondta Szigetvári József. – Persze nemcsak az előkerült holmi maradt így a szállásadón, hanem egy jó adag lelkiismeret-furdalás is, amiért lopásra gyanakodott.”

 

 

Mit loptak már magyar szálláshelyeken?

  • tűzoltó készülék
  • tévé
  • radiátor termosztatikus feje
  • aranyhal a kerti tóból
  • szárítókötél
  • WC papír
  • minibár belső részei: polc, rács
  • WC-ülőke
  • beltéri ajtó
  • teknősbéka

 

Mit loptak már lengyel szálláshelyeken?

  • elemek a tévé távirányítójából vagy órából
  • izzók
  • mosogatódugó
  • tévé dekóder
  • zuhanyfej
  • székből csavarok
  • konyhai csaptelep
  • síléc, hómaró
  • BBQ nyárs
  • recepcióról görgős szék

Tags: , , , ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 8:00-20:00 között:

    Tel.: +36 30 344 2000
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR manager és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM