Megjelenések no image

Published on július 11th, 2018 | by Vereckei András

0

A szálloda felel a vendég értéktárgyaiért

A Budapesti Békéltető Testület egy konkrét ügy kapcsán a vg.hu-nak juttatott el egy kisokost arról, hogy nyilvános helyen felejtett, eltűnt értéktárgyainkét ki, milyen mértékben felel.

A konkrét esetben egy cipőjét, márkás óráját, pénztárcáját, nagyértékű mobiltelefonját és 70 ezer forint készpénzt rakott a fűbe egy strandon. Lába kelt, 400 ezer forintos kára keletkezett, a fürdő nem vállalta a felelősséget, mivel emberünk nem az értékmegörzőben helyezte el a fentieket. A károsult a Békéltető Testülethez fordult. Az egész apropóján a Testület arra hívta fel a figyelmet, hogy a nyilvánosság számára nyitott helyeken a szolgáltató olyan tárgyakért felel, amiket az adott helyekre az emberek rendszerint magukkal visznek. Ezek jellemzően a mobiltelefon, szükséges ruházat. Amennyiben van vagyontárgyak elhelyezésére alkalmas hely, a szolgáltató csak az ott elhelyezett tárgyakért felel – teszik hozzá. Az értékmegorzőt a szolgáltatónak olyan helyen kell kijelölnie, ahol biztosan meg tudja óvni ezeket a holmikat. Az értékmegörzőre, valamint az ehhez kapcsolódó szolgáltatói felelősségvállalásra strand esetében a belépőjegy megváltásával hívja fel a szolgáltató a figyelmet. A jegy egyben szerződés is.

A szállodák esetében a hotel minden, a „a szállodában kijelölt, vagy erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy olyan személynek adott oda, akit jogosultnak tarthatott az átvételére” – idézi a portál a Testület tájékoztatását. A jogosultnak tartott személy lehet a recepciós, vagy a szálloda által a vendég kérésére hozzá küldött munkatárs. Azonban utóbbi esetben a Testület szerint a felelősség legfeljebb a szobaár ötvenszereséig terjed. Készpénz, értékpapír és értéktárgyak esetében a szálloda csak akkor tartozik felelőséggel, ha ezeket kifejezetten megőrzésre átvette, vagy az átvételt megtagadta. Ez esetben a szálloda már korlátlan felelősséggel tartozik.

A Testület végül arra hívja fel a figyelmet, hogy nyilvános helyre csak a szokásos holmikat vigyük és mindig tájékozódjunk az értékmegörző lehetőségéről.

 


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM