Published on szeptember 5th, 2016 | by Kelemen Lili
0Amikor a szállásadók kérik a Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetet a kampány folytatására
Sikeresen lezajlott a Hét Desztinációja projekt második etapja Debrecen bemutatkozásával.
A Travelo és a Szallas.hu közös gondozásában idén indult útjára a Desztinációk hete elnevezésű kampánysorozat, mely a hazai turisztikai desztinációknak biztosít kiemelkedő online megjelenési lehetőséget. A kampányok lényege, hogy két hétig vagy egy hónapig minden eszközzel egy adott városra, térségre irányítja a figyelmet mindkét piacvezető portál. Egy közösen létrehozott microsite-on, a kampány ideje alatt minden információ fellelhető a hirdető térségről, ami egy turista számára lényeges lehet utazás előtt. A Travelo cikkei ízelítőt adnak abból, hogy mit érdemes felfedezni adott desztinációban, a Szallas.hu a térség teljes szálláskínálatát felvonultatja az oldalon, a hirdető pedig rendezvényeivel járul hozzá az oldal komplexitásához.
Ez a turisztikai piacon egyedülálló online bemutatkozási lehetőség eddig Szeged és Debrecen részére segítette igen hatékonyan a szezon töltésén.
A Szegedi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, Ács Szilvia úgy értékelte, hogy “a kampánynak köszönhetően a hirdetés hónapjában számottevően megemelkedett a Szegedre történő foglalások száma, amit a statisztikai adatok is jól tükröznek. Szép kivitelű, igényes megjelenésünk volt és mindenképpen sikeresnek ítéljük ezt a kampányunkat.”
Debrecen részéről Darin Séllei Lívia, a helyi TDM menedzser fogalmazta meg a következőket „A Debrecen rendezvényeit és turisztikai kínálatát népszerűsítő kampány célja elsősorban a vendégszám és a vendégéjszakák számának növelése, a város, mint turisztikai desztináció imázsának erősítése, valamint a szállásfoglalások ösztönzése volt. A promóciós kezdeményezés jelentősen növelte Debrecen turisztikai honlapjának látogatottságát, ezáltal elősegítve a város és a nyári nagyrendezvények látogatottságának növelését is.”
A kampányok mindkét esetben többezres forgalomnövekedést, és milliós nagyságrendű bevételnövekedést hoztak a desztinációk szálláshelyeinek a Szallas.hu statisztikai felmérése szerint mind a tavalyi évhez viszonyítva, mind a megelőző hetekhez viszonyítva. Ezt igazolták vissza a helyi szállásadók is, aminek következményeképp Debrecen már lefoglalta újabb, októberi időpontját. Több TDM várja pályázatának eredményét, amely pozitív elbírálás esetén számukra is lehetőséget nyújt majd a Hét Desztinációjaként bemutatkozni.