Published on április 19th, 2012 | by Kelemen Lili
0Az utazási kedv marad, de olcsóbb szállást keresünk – A magyarok több mint fele útra kel a hosszú hétvégéken
Budapest, 2012. április 19. – Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a hosszú hétvégék pedig tovább élénkíthetik a hazai turizmust – derült ki a Szallas.hu adataiból. A kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el.
Az első negyedévben több mint 37 százalékkal megnőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a szállástípusok tekintetében a hostelek, apartmanok, vendégházak és panziók átlagon felüli növekedést könyvelhettek el – derült ki a Szallas.hu adataiból. 2011 első negyedévében a foglalások 64 százalékát tették ki ezek a szállástípusok, ez az arány az idei évre 69 százalékra emelkedett, míg a drágább árfekvésű szállodai foglalások 34 százalékról 30 százalékra estek vissza. „Ez annak ellenére is így van, hogy az alacsonyabb kategóriákban nagyobb volt az áremelkedés 2011-ről 2012-re, ugyanakkor a vendégek még így is átlagosan 20-45 százalékot tudnak spórolni a szálláson, ha hotel helyett apartmanba vagy vendégházba foglalnak” – mondta el Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője. – „Az online foglalás egyik nagy előnye pedig éppen az, hogy az érdeklődők néhány kattintással össze tudják hasonlítani az egyes szállástípusok árait, ami sokkal tudatosabb döntést eredményez” – tette hozzá a szakember.
Csak a hoteleket vizsgálva is megfigyelhető, hogy az alacsonyabb árfekvésű szállástípusok felé tolódik el a kereslet: míg a kétcsillagos szállodákba irányuló online foglalások száma több mint 70 százalékkal nőtt, addig a három- és négycsillagos szállodák már csak mintegy 15 százalékos növekedést tudtak elérni, az ötcsillagos hotelek forgalma pedig közel 30 százalékkal visszaesett.
Örülhetnek a hosszú hétvégéknek a szállásadók
Míg 2011-ben mindössze öt hosszú hétvége volt, addig idén kilenc 3-4 napos ünnepnek örülhetünk. A Szallas.hu online kutatása szerint ez a belföldi turizmust tovább élénkítheti, ugyanis a megkérdezettek 51 százaléka szívesen utazik ilyenkor belföldre, további 3 százaléka pedig külföldre is örömmel kiruccan egy-egy hosszú hétvégére. Elsősorban a 35 év alattiak kelnek útra ilyenkor, az idősebbek otthoni pihenésre használják ki az időt.
A Szallas.hu statisztikájának háttere
A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként havonta mintegy 500 000 látogatóval rendelkezik (szezontól függően). Az első negyedévre vonatkozó statisztikák mintegy 50 000, 2011-ben és 2012-ben január 1. és március 31. között rögzített foglalás alapján készültek. Bár a minta nem reprezentatív, jól tükrözi a belföldi szállásokra vonatkozó online foglalási tendenciákat.
A hosszú hétvégékkel kapcsolatos adatok a Szallas.hu 2012. február 24. és március 2. között végzett online kérdőíves kutatásából származnak. Az 1049 fő részvételével lebonyolított kutatás a legfontosabb tendenciákat tárta fel, de nem tekinthető reprezentatívnak a magyar lakosságra nézve.
******************************
Kapcsolódó webcímek:
http://www.youtube.hu/szallasguru/
Kapcsolódó képanyag:
A szallas.hu statisztikáiról készült grafikon:
https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2012/04/Szallastipusok_megoszlas_2012Q1_Szallas_hu.jpg
Rácz István fényképe nyomdai felbontásban:
http://www.sakkom.hu/sajto/szallas_hu/kepek/Szallas_hu_Racz_Istvan_nyomdai.jpg
Rácz István fényképe webes felbontásban:
http://www.sakkom.hu/sajto/szallas_hu/kepek/Szallas_hu_Racz_Istvan_webre.jpg
Szallas.hu logók különböző méretben és formátumban: