Sajtóközlemények magyar-utazo-profil_4

Published on november 25th, 2016 | by szallashu

0

Elkészült a tipikus magyar utazó profilja: Tejelünk és hátulról szeretjük

Budapest, 2016. november 25.    A tipikus magyar utazó belföldön érzi magát elemében, s inkább a luxust, kényeztetést, valamint a bőséges étkezéseket részesíti előnyben a visszafogottsággal és egészséges táplálkozással szemben. Ha pedig mindennel elégedett, szívesen jattol – derült ki a Szallas.hu rendhagyó kutatásából.

magyar-utazo-profil_1Milyen vendég a magyar, s ha csupán két véglet közül lehet választania, akkor melyik számára a szimpatikusabb? Ezt vizsgálta egy képzeletbeli utazás alkalmával az Év Szállása verseny végéhez közeledve a Szallas.hu. „Arra voltunk kíváncsiak, hogy a magyarok számára milyen az ideális kikapcsolódás, ezért megkértük őket, hogy válasszanak 13+1 egyszerű, a két jellemző végletet megfogalmazó állítás közül. Persze a kutatást nem kell véresen komolyan venni, mi magunk is inkább az évbúcsúztatás megalapozására szántuk” – mondta Pálinkás János, a Szallas.hu kreatív vezetője.

Közel 3500 válaszadó alapján így rajzolható meg a tipikus magyar utazó profilja:

magyar-utazo-profil_2

  1. Nekünk a Balaton a Riviéra: A tipikus magyar nyaraló itthon érzi magát elemében, a válaszadók kétharmada szívesebben utazik belföldre, mint külföldre.
  2. Inkább pompa, fény és csillogás: Szálláshelyként szívesebben választanánk luxust (54%), mintsem vadregényest.
  3. Kis kedvencek nélkül: Nyaralásra szinte biztosan nem vinnénk házi kedvencet (94%).
  4. Utálunk csomagolni: Ha tehetnénk, csak a legszükségesebb dolgokat pakolnánk be (81%).
  5. Borral vigad a magyar: A szálláshelyre érkezve inkább egy pohár bort hörpintenénk le szívesen (84%) sör helyett.
  6. Ami csak belénk fér: A vacsora inkább legyen bőséges, kiadós (52%), mintsem egészséges.
  7. magyar-utazo-profil_3Későn fekszünk, későn kelünk: A magyarok kétharmada inkább bagoly (65%), mintsem pacsirta, vagyis későn fekszik és későn kel.
  8. Hason jön az édes álom: Nyugovóra térve inkább a hason alvás a nyerő (56%).
  9. Higiénia hipergyorsan: Ébredés után a tipikus utazó a gyors tisztálkodás híve, vagyis inkább a zuhanyzást preferálja (85%) a káddal szemben.
  10. Hátulról szeretjük: Fogmosáskor kétharmadunk a fogkrémet a tubus végéről kezdi kipasszírozni, egyharmadunk pedig ott, ahol éppen kézre áll.
  11. Nem vagyunk mi angolok: Reggelihez az ideális kísérő a kávé, a többség (63%) ezt választaná a teával szemben.
  12. Rend a lelke: Szálláshelyének elhagyása előtt szinte minden magyar (98%) kicsit rendbe szedné a szobát, például beágyazna.
  13. magyar-utazo-profil_4Túra helyett wellness: Napközben az ideális program passzív (69%), a pihenésről és kényeztetésről szól inkább, minthogy megmásznánk a közelben lévő hegyet.
  14. Szívesen jattolunk: Ha minden rendben volt és elégedettek voltunk a kiszolgálással, akkor nagy valószínűséggel borravalót is adnánk (72%).

Szallas.hu 2016 kutatás

TUDTA?

  • Minél fiatalabb valaki, minél nagyobb településen él és minél iskolázottabb, annál inkább utazna külföldre – de minden demográfiai szegmensben gyakrabban választanának belföldi úti célt.
  • Gyakran korholják a nőket, hogy mindent bepakolnak utazáskor, de csak 22%-uk nyilatkozott így magáról. Igaz, ez így is majdnem kétszer nagyobb arány, mint a férfiak körében (13%).
  • Mindössze minden negyedik férfi választaná a sört a bor ellenében. A nők még inkább borosak: csak nyolcból egy nő választana sört. Az iskolázottság növekedésével a bort preferálók aránya is nő.
  • A nők inkább az egészséges és diétás ételeket preferálják, míg 3 férfiből 2 a bőséges és laktató vacsora mellett döntene. A fiatalabbak, iskolázottabbak és a nagyobb településeken élők jobban kedvelik a reformkonyhát.
  • Bizonyára nem meglepő, de a korral egyre inkább pacsirtává válunk: az idősebbek korábban fekszenek és kelnek.
  • A férfiak inkább fekszenek háton, a nők pedig hason. Minél fiatalabb valaki, annál inkább szeret a hasán feküdni.
  • A fogkrém tubusát a kor előrehaladtával egyre precízebben nyomogatjuk a végén.
  • 3 nőből 2 a kávét választja reggel a tea ellenében. Gondolta volna, hogy a férfiak közt csak 56% voksolt a kávé mellett?
  • A budapestiek, a diplomások és az idősebbek kevésbé jattolnak egy szállodában.

Szallas.hu 2016 kutatás

Kapcsolódó képanyag:

A főbb megállapításokat bemutató grafikonok:

Magyar utazói profil – dia 1

Magyar utazói profil – dia 2

Magyar utazói profil – dia 3

Magyar utazói profil – dia 4

 

A Szallas.hu statisztikájának háttere:

A Szallas.hu online kutatás keretében vizsgálta a magyarok vendéglátással kapcsolatos véleményét, melyben összesen 3353-an vettek részt. Az adatfelvételre 2016. november 11. és 2016. november 22. között került sor. A kutatás nem reprezentatív.

 

Kapcsolódó webcímek:

http://www.szallas.hu/evszallasa/

http://www.szallas.hu

 

További információ:

Kolma Kornél

ügyvezető

SAKKOM Interaktív

online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 20-3333-220

E-mail: kkolma@sakkom.hu

Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47. V.

Webcím: www.sakkom.hu

Facebook: http://www.facebook.com/sakkom.interaktiv

Tags: ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 8:30-19:30 között:

    Tel.: +36 30 344 2000
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR manager és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM