Sajtóközlemények

Published on június 7th, 2018 | by Kelemen Lili

0

Ezek a nyaralási fotómegosztások a legirritálóbbak a magyarok szerint – Minden 200. szelfi balesettel végződik

Ötből négyen posztolnak közösségi média oldalukon nyaralásról, kétharmaduk már az utazás alatt – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből. Népszerű tartalmak az önportrék, holott a válaszadók harmada szerint ciki szelfizni. Míg a nők inkább a tökéletes, a férfiak pedig a vicces arcukat szeretnék megmutatni az önmagukról készített fotóval. A többség Sebestyén Balázzsal készítene közös képet. Nagyjából minden 200. szelfit kíséri valamilyen baleset.

 

Ötből négyen dokumentálják a nyaralás pillanatait közösségi média csatornáikon, kétharmaduk már az üdülés alatt posztol. „A megosztások mögött különböző indítékok állnak, de a nagy többség egyfajta naplóként tekint saját közösségi média profiljára, amit jól esik időről időre átböngészni” – árulta el Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. A kutatás szerint a válaszadók alig 10 százalékát motiválja mások reakciója. „Érdekes azonban, hogy a felmérés egy későbbi kérdésénél viszont a kitöltők háromnegyede vallotta be, hogy megnézi, kik látták a videóját, vagy hány lájkot és hozzászólást kapott a feltöltött képre” – avatott be a részletekbe a marketing szakember. A leggyakrabban a panorámáról (31%), illetve a családról, gyerekekről (28%) osztanak meg képeket a nyaralók az üdülés alatt, majd a szelfik (7%), azaz az „önfotók” következnek. A legirritálóbbnak az ételekről, italokról készített képeket tartjuk, ezt követik a szelfik, a zavaró tartalmak toplistáját pedig a buliról megörökített pillanatok és a strandolós, napozós fotók zárják.

 

A szelfi áldás az élményturizmusnak?

A Szallas.hu felmérése alapján 3 nyaralóból kettő szokott szelfizni. Közülük a legtöbben valamilyen nevezetesség előtt pózolnak. A válaszadók több mint harmada szelfizett már az egri várnál, ötödük a Festetics-kastélynál és ugyanennyien a Miskolctapolca Barlangfürdőnél is. „Ezek a turisztikai attrakciók nemcsak a szelfizők körében népszerűek, a nyári foglalási adataink szerint mindegyik helyszín a top 10 leggyakrabban letöltött kedvezménykuponunk között van, melyeket a belföldi szállásfoglalások mellé adunk – árulta el a Szallas.hu marketing menedzsere. – Bár a szelfik szükségességét sokan vitatják, és a kutatásunk szerint irritálónak találják, az élményturizmusnak kedveznek a zarándokló kedvű fotózkodók, akik egy jó képért bármire hajlandóak.” A kultikus helyeket követik a gasztronómiai ihletésű képek, majd az extrém helyszínen megörökített szelfik zárják a dobogósok sorát. Olykor a szelfin társaságban szerepelünk. A legtöbben a hírességek közül Sebestyén Balázzsal pózolnának közös képen, a férfiak körében pedig Kiss Ramóna örvend a legnagyobb népszerűségnek.

Minden második szelfiző átlagosan 1-5 képet lő ahhoz, hogy legyen közöttük olyan, amit meg tud osztani, negyedük már 6-12 verziót készít, és tízből egy akár 20 képnél is többet rögzít, csak hogy meglegyen a tökéletes fotó. A válaszadók kétharmada nem foglalkozik mások véleményével, és egyáltalán nem tartja cikinek a szelfizést nyilvános helyen. A férfiak egyébként e tekintetben bevállalósabbak, a nők körében többen vannak azok, akik kínosnak érzik mások előtt elkészíteni az önportrét, ezért inkább megvárják, hogy elvonuljanak az illetéktelenek. A férfiak több mint fele (54%) inkább vicces szelfit lő, míg a nők többsége (56%) a tökéletességét szeretné megmutatni. Azért a magamutogatásnak is van határa: csupán a válaszadók harmada készített már meztelen szelfit.

Bár a szelfizők zöme nem került még extrém vagy kínos helyzetbe képkészítés közben, előfordulnak kirívó esetek. „Nagyjából minden 200. szelfi során történik valamilyen baleset. Többségében a telefon esik le, de volt, aki arról számolt be, kis híján elütötte egy autó” – mondta a marketing menedzser. Valaki pedig szelfibottal kamerázott snowboardozás közben, és egy esés alkalmával a szelfibot sértette meg.

 

A Szallas.hu adatai szerinti top 10 belföldi turisztikai attrakció

(Zárójelben található, hogy a válaszadók hány százaléka készített már ott szelfit – egy válaszadó több helyszínt is megjelölhetett.)

  1. Egri vár (38%)
  2. Miskolctapolca Barlangfürdő (21%)
  3. Hévízi Tófürdő (11%)
  4. Zalakarosi Fürdő (10%)
  5. Festetics-kastély (20%)
  6. Harkányi Gyógyfürdő (6%)
  7. Siklósi vár (12%)
  8. Kehida Termál Gyógy- és Élményfürdő (8%)
  9. Demjéni Termáltó (8%)
  10. Füzér Vára (5%)

 

 

Kapcsolódó képanyag:

A Szallas.hu logója: https://pr.szallas.hu/megjelenesek/

 

Illusztráció:

Így posztolunk nyaralás alatt infografika:

https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2018/05/szallashu_infograf1.jpg

Férfi vs. nő szelfi szokások:

https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2018/05/szallashu_infograf2.jpg

A legirritálóbb nyaralásról készített közösségi média tartalmak toplistája:

https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2018/05/szallashu_infograf3.jpg

 

Kapcsolódó webhely:

www.szallas.hu

www.pr.szallas.hu

 

 

További információ:

Kelemen Lili

senior kommunikációs tanácsadó

SAKKOM Interaktív

online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 30-4178-783

E-mail: lkelemen@sakkom.hu

Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47. III. em.

Webcím: http://www.sakkom.hu

Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv

 

 

A kutatás hátteréről:

A kutatásban több mint 1000 fő vett részt. A felmérés eredményei nem reprezentatívak Magyarország lakosságára nézve, de az adatok alkalmasak a szelfizéssel és a nyaralás online dokumentálásával kapcsolatos vélekedések és gyakorlatok szemléltetésére. A válaszokat 2018. május 18. és 2018. május 28. között rögzítette a Szallas.hu.

 

A Szallas.hu-ról:

A 2008-ban indult portál a GKI Digital 2017-es felmérése szerint jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már öt kontinensen 175 ország szálláshely-kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness-szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével találhatják meg a számukra megfelelő ajánlatot. A honlapnak több mint 1 000 000 regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 2 000 000 látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását több mint 700 000 független vendég értékelése könnyíti meg.

A Szallas.hu Csoporthoz tartozik még a diszkontáras csomagokat kínáló Szallasguru.hu, valamint a konferenciákhoz és egyéb céges rendezvényekhez helyszínt biztosító KonferenciaHotelek.hu. A Szallas.hu Csoport 2014-ben első, 2015-ben pedig a 3. helyen végzett a Deloitte Fast 50 – a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalatainak – versenyében. 2016-ban a szállásfoglaló oldal Nemzet Bajnoka és a „Ruban d’Honneur: The ELITE Award for Growth Strategy of the Year” (Az év növekedési stratégiájáért járó kiválóság elismerés) díjat kapott a 32 ezer vállalkozást versenyeztető European Business Awardson. A Szallas.hu a hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, a világ több mint 40 országában jelen lévő Effie 2016-os megmérettetésén „Magyarok a világ körül” című kampányával elnyerte az Arany Effie-díjat.

 

Tags: , , , , ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-18:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM