Published on augusztus 2nd, 2016 | by Kelemen Lili
0Hűséges utazó a magyar: Elindult az Év Szállása verseny
Budapest, 2016. augusztus 2. – A magyarok harmada több alkalommal is visszatér ugyanarra a településre nyaralásai alkalmával, és ha teheti, minden ötödik ember ugyanoda foglal szállást, ahol egyszer már elégedett volt a kiszolgálással – derült ki az idén negyedik alkalommal meghirdetett Év Szállása verseny statisztikáiból. A díj odaítélése több mint 9 ezer belföldi és 125 ezer külföldi szálláshely közül 442 200 vendégértékelés és a szakmai zsűri véleménye alapján történik.
A Szallas.hu negyedik alkalommal indítja útjára a legjobb szálláshelyeket, illetve a turisztikai szempontból legvonzóbb településeket díjazó Év Szállása versenyt. A szállásfoglaló oldal statisztikái szerint a magyarok harmada választja akár több alkalommal is ugyanazt a települést úti célul. Budapest, Siófok és Hajdúszoboszló a top 3 város, ahova a legszívesebben térünk vissza utazásaink alkalmával. Minden ötödik magyar pedig a jól bevált szálláshelyeket se cseréli le, a vendégházak és az apartmanok körében a legmagasabb a visszatérők aránya. „A vendégértékelések fontosságát és hitelességét mutatja, hogy a visszajáró nyaralók aránya is magasabb a vélemények alapján kiemelkedően teljesítő szálláshelyeken” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Szintén meghatározó az úti cél kiválasztásakor a szálláshely elhelyezkedése (65%) és neve (20%) – derül ki a verseny szakmai partnere, a Google legfrissebb, hotelekre irányuló keresési adataiból. Online vásárláskor pedig döntő szempont az ár (51%) és a korábbi látogatók személyes véleménye (28%).
Megszokás vagy babona?
A szállásadók törzsvendégei nemcsak a helyszínhez ragaszkodnak, hanem jól bevált szobájukhoz és szokásaikhoz is, például az étteremben készülő kedvenc ételeikhez. A visszajárók közül a legtöbben ugyanazt a szobát kérik, de akad olyan is, aki az elsőre megismert ágyneműhöz is ragaszkodik, és az étteremben is csak a „saját” asztalnál hajlandó enni, és minden évben ugyanazt készítteti a séffel. „A szállásadók számára a törzsvendégek különleges értékkel bírnak, ezért minden esetben igyekeznek előre felkészülni az érkezésükre, és maradéktalanul kielégíteni kéréseiket” – tette hozzá Szigetvári József.
A külföldi turisták közül a németek és lengyelek választják leginkább a már jól bevált szálláshelyeket, jellemző, hogy több tíz éve szinte családi barátként térnek vissza ugyanabba a vendégházba vagy apartmanba.
Kiderül, ki lesz a Turizmus Szakma Példaképe
Az Év Szállása és Az Év Turisztikai Települése mellett, idén is külön díjazzák Az Év Családbarát Szálláshelyét és Az Év Turisztikai Attrakcióját, az OTP Bank különdíját pedig az Év Innovatív Szálláshelye érdemelheti ki. Az idei évben először az Év Szállása verseny keretében választják meg a Turizmus Szakma Példaképét, akinek személyéről a szálláshelyek jelölései alapján a szakmai zsűri dönt. Utóbbit idén Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Hegedűs Attila, a BDO ügyvezetője, Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője, Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője és Böjte Éva, Az Év Szállása 2015 nyertesének képviselője, a Hotel Kapitány szállodaigazgatója alkotja.
Az Év Szállása verseny keretében 2016. november 4-ig lehet voksolni, majd a zsűri szakmai értékelését követően az elismeréseket a november 24-ei gálán vehetik át a díjazottak, melynek háziasszonya Ördög Nóra lesz.
Kapcsolódó képanyag:
Szigetvári Józsefről készült fotók:
https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2012/03/Sz ll s.hu-26.jpg
https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2012/03/Sz ll s.hu-23.jpg
Kapcsolódó webcím:
http://www.szallas.hu/evszallasa
A tavalyi díjazottak:
https://szallas.hu/evszallasa-dijatado-2015
További információ:
Kolma Kornél
ügyvezető
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Fax: (+36) 1 237-0213
Mobil: (+36) 20-3333-220
E-mail: kkolma@sakkom.hu
Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47. V.
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: http://www.facebook.com/sakkom.interaktiv