Sajtóközlemények

Published on augusztus 30th, 2018 | by Kelemen Lili

0

Rongálás, lopás, belógás a leggyakoribb turisztikai kihágás

Rongálás, illetéktelen vendég elszállásolása, lopás és belógás a leggyakoribb kihágás a Szallas.hu legfrissebb felmérése szerint. A szálláshelyek háromnegyedénél, míg a turisztikai attrakciókat üzemeltetők kétharmadánál járt már a határokat feszegető vendég. Az esetek zöme nem igényel rendőri intézkedést, de olykor előfordulnak kirívó alkalmak.

 

A szabálysértő vendégekről, látogatókról készített felmérést a Szallas.hu a már javában zajló Év Szállása verseny apropójából. A kutatásban a szállásadókat és a turisztikai attrakciók üzemeltetőit is megkérdezték a szabályszegőkkel kapcsolatos tapasztalataikról. Bizony az idei nyáron is előfordult, hogy a szálláshelyen a vendégek nemcsak azt csinálták, amire az eredetileg rendeltetett, hanem kifejezetten feszegették a határokat. „Négy szálláshelyből háromnál volt legalább egy emlékezetes eset, ahol a vendég előírást sértett” – közölte a felmérés eredményeit Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. Az elkövetett kihágások sorában a leggyakoribb elem a rongálás, amit a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég követ, míg harmadik helyen a lopás végzett. „A sort a fizetés nélkül távozók folytatják, majd a lezárt helyekre belógok” – tette hozzá Keresztes Nóra. A besurranó kedvű vendégek előszeretettel választanak másik szobát vagy lakosztályt, ha nyitott ajtót találnak, és a konyha vagy étterem zárás utáni látogatása is gyakorinak mondható.

„Vannak olyanok is, akiket a zárva tartás sem akadályozhat meg a wellnesszezésben” – árulta el a marketing menedzser. A medencés szállásoknál ráadásul nem csak a belógás lehet probléma: a pancsolós helyek harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét azért, mert a vendég ott végezte el a dolgát. „Ez egyébként nem csupán a higiénia miatt kellemetlen, de jelentős anyagi teher is a szállásadóra nézve” – mondta Keresztes Nóra.

A kihágások jellemzően nem igényelnek rendőri intézkedést: nagyjából tíz esetből egy miatt értesítik a rend őreit. „Ilyenkor általában a csendháborítás és az alkohol vagy drog hatása alatt álló személy agresszivitása, viselkedészavara az indíték, de volt már, hogy csalót csíptek nyakon, akivel szemben a leleplezést követően eljárás indult” – mesélte el a részleteket Keresztes Nóra.

 

A turisztikai attrakciók üzemeltetői is látnak cifra dolgokat

A Év Szállása keretében végzett felmérés szerint nem csak a szállásadóknak gyűlik meg a baja a szabályszegőkkel: a turisták számára programot, illetve látnivalót biztosító helyek kétharmadának volt már dolga az előírtakat újraértelmező látogatóval. A problémás esetek leggyakrabban rongálásról, lopásról, illetve nyitvatartási időn kívüli belógásról szólnak. „Ez utóbbi kapcsán elmondható, hogy a fürdők számára külön kihívás a nyitva tartási időn kívül betérni vágyó vendégek távoltartása, de a múzeumok esetében sem ritka a kertbe bemászó éjszakai vendég” – monda Keresztes Nóra. A zárva lévő turisztikai attrakciót látogató „kalandorok” többsége egyébként megússza a biztonsági őrök határozott dorgálásával, de nagyjából minden harmadik eset a rendőr kihívásával végződik. Persze kellemetlenkedő vendégek – többnyire inkább férfiak – a normál nyitvatartási időben is akadnak, rájuk leginkább az alkoholos befolyásoltság és a hölgy vendégek, illetve női személyzet zaklatása a jellemző.

 

Az ismertség árengedménnyel párosul?

A turisztikai attrakciók üzemeltetői számára emlékezetes pillanatokat okoznak a celebritások is. A beszámolók szerint a híres emberek gyakran gondolják úgy, hogy számukra egy-egy program meglátogatásának ingyenesnek kellene lenni, hiszen ottlétükkel a helyet népszerűsítik. „De nem csak az ismert személyek próbálkoznak be: a szállásadók harmadánál járt már olyan vendég, aki csupán a távozáskor jelezte elégedetlenségét a szolgáltatással kapcsolatban, remélve, hogy ezzel alkudhat a cechből” – árulta el Szallas.hu szakembere.

 

A kutatás hátteréről:

A sajtóközleményben szereplő adatok a Szallas.hu által 2018. 08. 21. – 2018. 08. 24. között végzett online felmérésen alapultak, melyet közel 1500 szálláshely és turisztikai attrakciót üzemeltető partner körében végeztek. A mintavételezés Magyarország lakosságára nézve nem reprezentatív, de az eredmények alkalmasak a trendek szemléltetésére.

 

Kapcsolódó képanyag:

A Szallas.hu logója: https://pr.szallas.hu/megjelenesek/

 

Kapcsolódó webhely:

https://szallas.hu/evszallasa

https://pr.szallas.hu

 

További információ:

Kelemen Lili

vezető kommunikációs tanácsadó

SAKKOM Interaktív

online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 30-4178-783

E-mail: lkelemen@sakkom.hu

Cím: 1068 Budapest, Benczúr utca 47. III. em.

Webcím: www.sakkom.hu

Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv

 

Az Év Szállása versenyről

Július 19. és október 30. között zajlik az Év Szállása verseny, melyen közel 10 ezer belföldi szálláshely közül dől el a nyertes cím. Idén nemcsak a Szallas.hu oldalon regisztrált szálláshelyek, hanem a legvonzóbb turisztikai attrakciók is szavazás útján szállnak ringbe a győzelemért. A honlapon leadható voksokból keletkező eredmény mellett a szálláshelyek adatlapján található több mint 800 százezer vendégértékelés is számít, ezek alapján állapítják meg a Minőségi Díj kategória nyertesét. Idén is keresik az Év Turisztikai Települését: a kategóriában minden olyan magyarországi település versenyez, ahol legalább egy szálláshely található. Az előzőek mellett a Turizmus Szakma Példaképének járó díjat is átadják. A vendégértékelések és a verseny időtartama alatt leadott szavazatok mellett 8 tagú zsűri is rangsort hirdet a 4-5 csillagos, az 1-3 csillagos hotelek, valamint az Apartman, Vendégház, Panzió kategóriákban. A verseny főtámogatója az OTP SZÉP-kártya.

 

A Szallas.hu-ról:

A 2008-ban indult portál a GKI Digital 2017-es felmérése szerint jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már öt kontinensen 175 ország szálláshely-kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness-szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével találhatják meg a számukra megfelelő ajánlatot. A honlapnak több mint 1 000 000 regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy 2 000 000 látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását már több mint 800 000 független vendég értékelése könnyíti meg.

A Szallas.hu Csoporthoz tartozik még a diszkontáras csomagokat kínáló Szallasguru.hu, valamint a konferenciákhoz és egyéb céges rendezvényekhez helyszínt biztosító KonferenciaHotelek.hu. A Szallas.hu Csoport 2014-ben első, 2015-ben pedig a 3. helyen végzett a Deloitte Fast 50 – a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalatainak – versenyében. 2016-ban a szállásfoglaló oldal Nemzet Bajnoka és a „Ruban d’Honneur: The ELITE Award for Growth Strategy of the Year” (Az év növekedési stratégiájáért járó kiválóság elismerés) díjat kapott a 32 ezer vállalkozást versenyeztető European Business Awardson. A Szallas.hu a hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, a világ több mint 40 országában jelen lévő Effie 2016-os megmérettetésén „Magyarok a világ körül” című kampányával elnyerte az Arany Effie-díjat.

Tags: , , , , , ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM