Published on február 10th, 2016 | by Kelemen Lili
02 milliárdhoz közelít a Szallas.hu: Európa egyik legrangosabb versenyén döntős a magyar cég
Budapest, 2016. február 10. – Több mint 40 százalékos bővülés mellett 1,89 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a Szallas.hu. A markáns növekedés hátterében a 2015-ben is rekordot döntő belföldi turizmus, valamint a cég sikeres külföldi terjeszkedése áll. A Szallas.hu európai viszonylatban is kimagasló eredményt ért el, melyet február 9-én a 32 ezer vállalkozást versenyeztető European Business Awards is elismert.
Belföldön harmadával, míg külföldön közel duplájára növelte árbevételét 2015-ben a Szallas.hu. A cég összességében már 175 ország több mint 150 ezer szálláshelyét kínálja. „Növekedésünkhöz továbbra is a belföldi turizmus bővülése biztosít szilárd alapot, ugyanakkor egyre erőteljesebb a nemzetközi jelenlétünk, a Hotel.de-vel kötött megállapodással párhuzamosan folyamatosan építjük ki és bővítjük saját külföldi szálláskínálatunkat, elsősorban az utazók által biztonságosabbnak tartott Közép-Európa országaiban” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.
A tavalyi évben a legnagyobb sikert a magyarok körében egyre népszerűbb Horvátországban, illetve Lengyelországban érte el a cég, előbbi esetén duplázta, míg utóbbinál triplájára növelte közvetített forgalmát. A kimagasló növekedés egyúttal európai szintű elismerést is hozott a Szallas.hu-nak. Az idén 9. alkalommal meghirdetett European Business Awardson 33 ország 32 ezer vállalkozása között nyerte el a „Ruban d’Honneur: The ELITE Award for Growth Strategy of the Year – ” (Az év növekedési stratégiájáért járó kiválóság elismerés) nevű díjat, és ezzel döntős a 2016 júniusáig tartó versenyben. „Növekedésünket saját erőből finanszírozva kerültünk döntőbe ezen a rangos európai megmérettetésen, bízunk benne, hogy a kategória egyetlen magyar résztvevőjeként dobogós helyen végzünk” – tette hozzá Szigetvári József.
„A jelenlegi gazdasági helyzetben már a túlélés is fél siker, ezért azok a cégek, akik képesek ezen felülkerekedni és fejleszteni, dinamikusan növekedni, igazán figyelemre méltóak. Európának több ilyen vállalkozásra lenne szüksége, gratulálunk a Szallas.hu-nak” – tette hozzá Adrian Tripp, a European Business Awards igazgatója.
Innováló belföldi szálláshelyek
Az online szállásfoglalás aránya 2015-ben hazánkban már elérte az 55 százalékot, melyből a Szallas.hu piaci részesedése közel 40 százalék volt. A belföldi turizmus 10 százalékos növekedése a legaktívabb időszakokban azt eredményezte, hogy a hazai szállásadóknál tavaly még gyakrabban került ki a megtelt tábla. „Ennek köszönhető, hogy 2015-ben átlagosan 5 százalékos áremelkedést tapasztaltunk, és mivel az eddigi foglalási adataink alapján a bővülés 2016-ra is előre jelezhető, idén is várható 4-5 százalékos áremelés” – mondta Szigetvári József. A szakember hozzátette, hogy a turizmusba áramló pénz pozitívan hat a szálláshelykínálatra is, egyre több a fejlesztés, így a magyar utazók, illetve a hazánkba látogató külföldiek szinte minden kategóriában találhatnak minőségi, ugyanakkor kedvező ár-érték arányú szálláshelyeket.
Kapcsolódó webcímek:
A Szallas.hu szavazható versenyanyaga a European Business Awardson:
http://www.businessawardseurope.com/vote/entry/125/15250
A European Business Awards döntősei:
http://www.businessawardseurope.com/RDH/2015
A Szallas.hu oldala:
Kapcsolódó képanyag:
A Szallas.hu által elért Ruban d’Honneur díj:
https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2016/02/Szallas_hu_EBA_2015-16_dij.jpg
Szigetvári Józsefről készült fotók:
https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2012/03/Sz ll s.hu-26.jpg
https://pr.szallas.hu/wp-content/uploads/2012/03/Sz ll s.hu-23.jpg