Partnerhírek no image

Published on április 6th, 2016 | by Kelemen Lili

0

A Szallas.hu megújult ÁSZF-je elsőként reagál a versenyhivatali ajánlásokra

2016. május 1-jétől megújulnak a Szallas.hu Általános Szerződési Feltételei. A lépést két dolog indokolja:, egyrészt a GVH ágazati vizsgálatának árparitással kapcsolatos megállapításaira a hazai piacon elsőként reagálva, a szállásadók érdekeit szem előtt tartva módosítsuk a szerződésünket, másrészt szerettük volna átláthatóbbá tenni a partnereink felé az ÁSZF-ünket.

Az új ÁSZF bevezetésével a korábbi jutalékok mértéke nem változik.

2015 novemberében a Gazdasági Versenyhivatal ágazati vizsgálatot végzett az online szálláshelyfoglalás piacán. A vizsgálat célja alapvetően az volt, hogy kiderüljön, mennyire érvényesülnek a tiszta piaci verseny szempontjai, illetve melyek azok a pontok, amelyek akadályozzák a piac hatékony működését. Az egyik ilyen témakör az árparitás kérdése volt.

árparitásA Szallas.hu 2016. május 1-jével – igazodva a versenyjogi ajánláshoz – a magyar piacon elsőként ÁSZF-jében bevezeti a szűkített árparitást. A korábbi szabályozásban – amit a piacon mindenki követett – a szállásközvetítők részéről a szerződésekben szerepelt egy olyan kitétel, miszerint a szállásadó (Megrendelő)

„köteles minden időpontra és az Ajánlatnak minden elemére vonatkozóan (pld.: komfortfokozat, szobatípus, ágyszám, szolgáltatások, az igénybevétel, a lemondási, illetve módosítási feltételek, szezonalitás, az igénybevétel időpontja ) bármely felületen, vagy rendszerben [ide értve a más szolgáltató rendszerében, és/vagy saját, vagy más weboldalán, és/vagy bármely más egyéb platformon (online és offline), különösen a Szolgáltató szempontjából konkurens szálláskereső portálokon és kuponos oldalakon (ide értve bármely olyan harmadik személyt, közvetítőt és ügynökséget is, akivel a Megrendelő üzleti kapcsolatban áll a szállása kiadása kapcsán)] feltüntetett, illetve megadott legalacsonyabb árat és akciót feltüntetni a Szolgáltató rendszerében is. A Megrendelő szavatolja, hogy a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Ajánlatában legalább azzal azonos árat határoz meg a szálláshelye (szolgáltatása) tekintetében a Vendég számára, mint amilyen árat egyébként, más hivatalos árlistájában alkalmaz, illetve mindenkor meghirdet.”

A GVH ebben az általános piaci gyakorlatban az árverseny lehetséges korlátozását vélte felfedezni és a szűkített árparitás bevezetését javasolja.

„A szűkített paritás alapján a szállásközvetítők azt írják elő, hogy a szálláshelyek a saját honlapjukon megjelenített feltételeknél ne adjanak kedvezőtlenebb feltételeket a szállásközvetítőnek; a többi foglalási csatorna és más szálláshely irányába nem terjed ki a paritási kötelezettség.” (GVH ágazati vizsgálat)

A továbbiakban tehát azt kérjük partnereinktől, hogy ugyanazt az árat kommunikálja nekünk is, mint amit saját felületein is megad, azaz a szállásadó saját honlapján nem szerepelhet eltérő (olcsóbb) ár, mint amit a Szallas.hu felé meghatároz.

egyszerűségA változtatás másik oka az volt, hogy szeretnénk transzparensebbé válni partnereink felé, ezért a jelenleg élő ÁSZF-ünket formailag is érthetőbbé és átláthatóbbá tesszük. Soha nem volt célunk, hogy a jogi nyelvezet mögé bújva bárkit is megtévesszünk, de a hazai törvényi szabályozás miatt muszáj ezt a formát megtartani. Ahhoz, hogy egy ilyen szerződés áttekinthetőbb legyen, az új ÁSZF-ben pontokba foglaljuk az egyes témákat, illetve mindegyik témakörhöz adunk egy egyszerűsített magyarázatot is, amiben hétköznapi nyelven összefoglaljuk a lényeget. Így két hasábban jelenik meg a szöveg: bal oldalon a hivatalos jogi formában, jobbra pedig köznapi nyelven.

Az új ÁSZF 2016. május 1-jén lép életbe, a törvényi előírás szerint ezt legalább 15 nappal korábban kell megjelentetni. Mi ennél hosszabb időt adunk az áttekintésre. Amennyiben Önnek nem merül fel kifogása és nem mondja fel külön a szerződést, az új szerződést automatikusan elfogadottnak tekintjük – azaz Önnek semmilyen dolga nincsen a továbbiakban.

Az új ÁSZF a jelenlegi jutalékok mértékét NEM érinti.

A Szallas.hu új ÁSZF-je az alábbi linken érhető el. >>

 

Tags: , ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-18:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM