Partnerhírek no image

Published on február 20th, 2017 | by Mészáros Judit

0

Egyre több magyar foglal szállást és repülőjegyet interneten

A piackutató Nielsen egy friss kutatásából derül ki, hogy a magyar utazóközönség többsége ma már online foglalja le repülőjegyét és szállását.

A közvélemény kutató cég 63 országban 30 ezer fő bevonásával készült felméréséből kiderül, hogy a hagyományos és az online vásárlói platformok közötti határ eltűnőben van. Azok a fogyasztók, akik korábban már vásároltak tartós terméket vagy szolgáltatást az interneten, jellemzően hajlamosabbak még több pénzt elkölteni a világhálón. A növekedés mértéke 2015-höz képest 1%. A fogyasztók nyitottak az online és mobil kuponok felhasználására, és hűségprogram alkalmazások letöltésére is — derült ki a kutatásból. A vásárlási szokások átalakulásának következtében a hagyományos kereskedők egyre erősebben jelennek meg az internetes térben, de az ellenkezője is igaz: az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleteket is nyitnak.

Európában vezet az utazások online foglalása 67%-kal, ezt a válaszadók döntő többsége végzi inkább az interneten, a válaszadók negyede (26%) online és utazási irodán keresztül is lefoglalja nyaralásait, és csupán 7%-uk ragaszkodik az utazási irodához. A magyaroknál ez a szám kiugróan magas: száz honfitársunkból 78% online foglalja le repülőjegyeit illetve szállását. Tanulságos lehet a vendéglátásban érdekeltek számára, hogy Magyarországon ezzel szemben a harmadik helyen az étel házhozszállítás végzett: ezt honfitársaink mintegy fele (49%) intézi az interneten keresztül.

Az online forradalom nagy haszonélvezői az ún. közösségi megosztáson (avagy angolul sharing economy) alapuló internetes vállalkozások. A főként személyi fuvarozást és szálláshelyeket kínáló webes felületek üzemeltetői ugyanakkor új kihívásokat jelentenek az adott ágazat, így a szállodaipar számára is. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségénél úgy gondolják, a szálláshelykiadás ilyen formájának ugyanúgy megvan a helye, de egyenlő jogszabályi normákat, egyenlő piaci versenyfeltételek megteremtését várják a törvényhozástól. Csak Budapesten a vendégéjszakák majdnem 15%-át viszik el a közösségi alapon kiadott szálláshelyek.

 


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM