Partnerhírek

Published on május 16th, 2017 | by Vereckei András

0

Kiemelten fontosnak tartja a képzési lehetőségeket a szakma új generációja

A Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál mintegy 400 fő bevonásával készült közös kutatásban mérte fel az Y, illetve az őket követő Z generáció turizmus-vendéglátás szakmával kapcsolatos elvárásait.

Meglepő módon mind a már a szakmában dolgozó Y, mind pedig a még tanulmányait folytató Z generáció számára legfontosabb munkahelyi ösztönzők közt szerepelnek a képzési lehetőségek. A fiatalabbaknál különösen a nyelvi fejlődés lehetősége nyom sokat a latba, de mindkét korosztály számára kiemelt szerepet játszik a folyamatos szakmai fejlődés lehetősége.

Természetesen nincsen munka pénz nélkül. Az elemzésből kiderül, hogy a már dolgozók esetében a képzések után az év végi jutalom, valamint a törvény által is előírt utazási költségtérítés játszik jelentős szerepet. Azonban az összes vizsgált szempont közül a „munka értékével összhangban álló fizetés” vezet. A 7 fokú skálán értékelt ösztönzők közt ugyan pár tizeddel a képzési lehetőségek előtt, de mindkét generációnál vezet a megfelelő fizetés. A már dolgozók esetében, az előbbivel némiképp összefüggésben is állva a „munkaterhelésnek megfelelő számú munkatárs” megléte következik. Hasonlóképpen elengedhetetlennek tartják a „világos munkakövetelmények”, valamint az „egyértelmű felelősségi szintek” meglétét.

Az anyagiakra vonatkozó értékelések alapos megfontolása javallott a munkaadók számára. „A munka értékével összhangban lévő fizetés fontossága a megbecsültség érzésével lehet összefüggésben. A szektorban – többek között az elvándorlás és az utánpótlás korlátjai miatt – egyre jelentősebb a munkaerőhiány, amivel együtt a munkatársak fontossága is nagymértékben megnőtt. Ebben a környezetben csak azok a szállodák lehetnek versenyképesek, amelyek nem csak a már meglévő munkatársaikat becsülik meg, de olyan munkahelyi körülményeket is teremtenek, amelyek megfelelnek a leendő munkatársak, köztük az egyre meghatározóbb „új generációk” elvárásainak” – figyelmeztetett Temesvári Zsolt, a a Danubius Hotels Group képzési és szervezetfejlesztési igazgatója.


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM