Divatipari stratégiával a vendégéjszakákért
Aki még nem hallott a Divatipari Marketing Igazgatóságról, az ezentúl hallani fog, mert ilyen jött létre az Magyar Turisztikai Ügynökségen (MTÜ) belül. Avagy készül Magyarország első divatipari stratégiája — tudtuk meg az MTÜ-től.
A Budapest Music Center adott otthont december 5-én annak az események, amin az MTÜ a divatszakma hazai képviselőivel közösen igyekezett lefektetni az első magyar divatipari stratégia alapjait. A #hellodivat Divatipari Stratégiai Napon megjelent Lászlóffy Vivien, az AÉRON ügyvezető igazgatója; Abodi Dóra, az ABODI tervezője és art directora; Tomcsányi Dóri divattervező; Koós Pál, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Design Intézetének igazgatója; Tömpe Lia, a Mod’Art International Hungary főigazgatója; Szabó Edit, a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. szakembere; valamint Gém Péter, a DORKO ügyvezető igazgatója.
Magyar Turisztikai Ügynökség pedig Divatipari Marketing Igazgatóságot alapított. Lépését azzal indokolta, hogy ezzel a nemzetközi gyakorlatot követi, mely szerint a divat turisztikai attrakcióként való értelmezése más országokban már megvalósult. Az igazgatóság 5 éves divatstratégiát dolgozna ki.
Tennivaló akadhat: a szakmai oktatásról szóló panelbeszélgetés során kiderült, hogy a végzett diákok tandíjra szánt összege ritkán térül meg és nehézen tudnak itthon elhelyezkedni a szakmában. Kívánni valót hagy maga után a szabászat, a varrás presztízse és szükséges a béremelés is. A presztízsnövelés azért is fontos, mert jelenleg szinte minden fiatalt kizárólag a divattervezés területe vonz.
A gyártás szerepéről szóló vita résztvevői ennek kapcsán példaként említették a Fashion Revolution-mozgalmat, amelynek résztvevői 2014-től kezdve a világ több mint száz országában dolgoznak az ipar transzparenciáján úgy, hogy megmutatják a nyilvánosságnak, kik vesznek részt a ruhák készítésében.
A kereskedelemről szólva a résztvevők szerint a szakemberek megtartása érdekében fontos lenne, hogy a magyar márkákat kedvezőbben bírálják el adóügyi és kereskedelmi szempontból egyaránt, hogy könnyebben felvegyék a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.