Published on december 22nd, 2017 | by Vereckei András
0A reklám kevésbé befolyásolja belföldi utazási döntéseinket
Sokkal inkább a szálláskereső oldalak ajánlatai. A 18-59 év közötti korosztály belföldi utazási szokásait és utazási döntéseinek motivációit vizsgálta az NRC Marketingkutató 2017 novemberében. Kiderült, hogy a reklámok kevésbé befolyásolják a döntéshozatalt — számolt be a Kreatív.hu.
A felmérés megállapította, hogy a vizsgált korosztály, mintegy 3 millió ember közel fele, 52%-a utazott belföldön az elmúlt három évben. 20 százalékuk legalább háromszor utazott az időszak során. Bár az 50 év fölöttiek között alacsonyabb az utazók aránya, nem az életkor, annál inkább az iskolai végzettség és a lakóhely határozza meg az utazások gyakoriságát. Az alacsonyabb végzettségűek egyharmada, a diplomások háromnegyede utazott belföldön. Szintén többségben vannak a fővárosiak. 68% a vidékiek 48 százalékával szemben. A megkérdezettek 50%-a tölt 2-3 éjszakát egy-egy utazás alkalmával és gyakoriak a visszatérő vendégek is.
Érdekes, hogy az utazási döntésre legnagyobb befolyással (32%) a szálláskereső oldalak ajánlatai, hírlevelei bírnak. Ezt követik 30%-kal a barátok, ismerősök ajánlásai, majd 23%-kal az internetes utazási oldalak, blogok bejegyzései. Ezután jönnek a kuponos oldalak, tévé műsorok, utazási cikkek, utazási irodák ajánlatai, majd utolsó előttiként voltak képesek a reklámok befolyásolni a döntést. A megkérdezettek mindössze 10%-a hozta meg utazási döntését ezek alapján.