Published on március 13th, 2018 | by Vereckei András
0Nő a városlátogató turisták száma, nem félünk a terrortól
2017-ben 7,7 százalékkal nőtt a városlátogatásokból származó vendégéjszakák száma az európai városok marketing szövetsége, a European Cities Marketing (ECM) 65 várost vizsgáló statisztikái alapján. A szövetség szerint a városlátogatás ma már nem az egyik utazási opció, hanem megkerülhetetlen része az éves utazásainknak — számolt be a Travel Daily News.
A 65 városban összesen 456,9 millió vendégéjszakát hoztak össze kül-, és belföldiek. Utóbbiak 5,2, előbbiek 9,2%-kal gyarapították éjszakáik számát. Az első 10 helyen az előző évivel megegyező városok szerepelnek. Jelentősen nőtt a mutató a 2016-ban a terrortámadások miatt a szokásosnál rosszabb eredményt hozó Londonban és Párizsban.
A belföldi piac 5,2, a nemzetközi piac 9,2 százalékkal bővült. A növekedés motorjai voltak egyfelől a BRIC országok (Brazília, Oroszország, India és Kína), köszönhetően erős gazdasági növekedésüknek. Azonban a küldőpiacok mellett az is hozzájárult az imponzáns eredményekhez, hogy a turisták gyorsan és rugalmasan alkalmazkodtak a növekvő terrorveszélyhez
Az összes vendégéjszakák számát tekintve a sorrend London, Párizs, Berlin, Róma, Madrid, Barcelona, Prága, Bécs, München, Amszterdam. Egyetlen csökkenést látni: Barcelona -1,9%-a a függetlenség körüli népszavázással járó indulatoknak köszönhető. Cserébe Madrid beelőzte a katalán várost. Legnagyobbat — 11,7%-ot — München nőtte. Az örök vetélytárs Prága 20 millió fölötti vendégéjszakát tudhat magáénak. Budapest ebbe 10-es rangsorba nem került bele, azonban a csak a külföldi vendégéjszakákat figyelembe vevő listára 10. helyen futott be. Itt a sorrend London, Párizs, Róma, Prága (!), Barcelona, Berlin, Bécs, Amszterdam, Madrid, Budapest. A magyar főváros 7%-ot tett rá tavalyi eredményre. A 10 milliót meghaladó vendégéjszaka szám nagy ovációt váltott ki az ágazat képviselőiből.
Az európai városok küldőpiacának 30 százalékát az USA, Németország és az Egyesült Királyság adja. A küldőpiacok közül Oroszország kiugróan magas, 27,3 százalékos növekedést produkált, őt követi Kína, 17,3 és az Egyesült Államok 15,5 százalékos emelkedéssel, valamint az átmeneti visszaesés után Japán is újra visszatért a városlátogatás frontjára 6,2 százalékos bővüléssel. Oroszországból és Japánból egyébként 2015 óta kevesebben jöttek. Tavaly az olaszok utaztak kevesebbet 3,4 százalékkal, ahogyan a spanyolok (-0,4%) is.