Published on augusztus 27th, 2018 | by Vereckei András
0Az utazás minden eddiginél fontosabb a fiatal felnőttek számára
Az Európai Fogyasztói Fizetési Felmérés 2017-es adatai szerina magyar fiatalok megtakarítási céljai között a harmadik helyen szerepel az utazás. De tudatosak is. A felmérés az 1980 és 2000 között született Y-generációt vette górcső alá.
Kiderül, hogy a korosztály tagjai elődeiknél többet utaznak. Nyitottabbak az alternatív megoldásokra, az online felületeknek köszönhetően pedig körültekintően tervezik meg utazásaikat. Ha már virtuális tér, tízből csaknem kilenc fiatal kap kedvet az interneten és a közösségi médiában látott helyszínekhez.
Az online felületeket bár utazás előtt sokat veszik igénybe, utazás közben is előszeretettel használják. Egy amerikai kutatás arról számolt be, hogy az Y generációsok 84 százaléka posztol a nyaralása alatt. Ennél talán elgondolkodtatóbb az emberiség jövője szempontjából, hogy több mint felük azt sem tagadja, hogy ezt kifejezetten azért teszi, hogy féltékennyé tegye ismerőseit.
Szintén felmerülhetnek bennünk kérdések a felmérés azon megállapításával kapcsolatban, hogy tízből hét Y generációs tartja valószínűnek, hogy a nyaralása alatt dolgozni fog. Az viszont megnyugtató, hogy legtöbben kifejezetten azért utaznak, hogy új kultúrákat ismerjenek meg, tízből nyolc fiatal pedig szeretne új dolgokat tanulni utazása során.
A „Hol laknak” kérdésre a válasz, hogy a többi generációhoz képest tíz százalékkal nagyobb eséllyel bérelnek magánlakást vagy szobát helyi lakosoktól, vagy vesznek igénybe ingyenes lakáscsere-szolgáltatást.