Published on október 25th, 2017 | by Vereckei András
0A belföldi vendégek részarányát növelné az MTÜ
Turizmus Csúcs néven új, hagyományteremtő eseményt indított útjára a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Az október 16-i, egész napos konferencia során szó volt a már a szallas.hu olvasóival is ismertetett Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiáról, illetve az MTÜ marketingtervéről.
Utóbbi egyik kiemelt célja, hogy a magyar vendégek részarányát, vendégéjszakáik számát tovább növeljék. Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese szerint a külföldi és belföldi 50-50%-os arány is még javítható. Első lépcsőben már az idei ősszel erős kampánnyal célozzák a hazai utazóközönséget. A sokszínű őszi kulináris kínálatot, borokat és borvidékeket, valamint a Szent Márton napi hagyományokat bemutató kampány folytatása lehet a nyáron megkezdett óriásplakát-kampánynak, melynek során hazai hírességek, jellegzetes magyarországi attrakciók előtt pózolnak. Az MTÜ felmérese szerint a nyári kampány is már jelentősen javított a vendégéjszakák arányán. Az MTÜ szeretné, ha a magyarok külföld helyett az itthoni pihenést választanák.
A külpiacokat illetően a hagyományosan erős országok mellett egyre több figyelmet kell fordítani az erősödő ázsiai országok turisztikai potenciáljára. Az MTÜ-vezér Guller Zoltán a konferenciát megnyitó beszédében ekképp fogalmazott: „A visszahívó vendégszeretetben hiszek” Hozzátette: „vendégként kell tekintetünk és bánnunk minden ideérkező turistával, enélkül nincs sikeres turizmus.”