Published on március 24th, 2016 | by Kelemen Lili
0A Szallas.hu a legismertebb internetes szállásfoglalási oldal Magyarországon
2016 februárjában a TNS Hoffmann piackutató cég omnibuszos kutatása azt vizsgálta, mely online szállásfoglaló oldalakat ismerik a magyarok. A vizsgálat eredménye alapján egyértelműen a Szallas.hu oldal a legismertebb, 3-ból 2 válaszadó ismeri a felnőtt hazai lakosságból.
A Szallas.hu megrendelésére készült kutatás a különféle internetes szállásfoglalási oldalak ismertségét vizsgálta. Az eredmények alapján egyértelműen a Szallas.hu a legismertebb az ilyen site idehaza, a felnőtt lakosság egyharmada említette magától az oldal nevét (spontán ismertség), ráadásul minden negyedik ember elsőként.
A versenytársak közöl a Trivago.hu spontán ismertsége csak 20%-os volt, míg a Szallasguru.hu oldalt 7%, a nemzetközi Booking.com-ot pedig 6% nevezte meg. A megkérdezettek harmada semmilyen szálláskereső portált nem tudott említeni.
A Szallas.hu támogatott ismertsége 63%-os – ezzel messze kiemelkedik a mezőnyből. (A támogatott ismertség azt jelenti, hogy a kérdezőbiztos által felsorolt válaszlehetőségek közül melyikre mondta azt a megkérdezett, hogy ismeri.) A Trivago.hu itt is a második helyen szerepel 45%-kal, a szintén a Szallas.hu csoport portfóliójába tartozó Szallasguru.hu-t pedig 31% ismeri. A többi versenytársnál csak minden hatodik-nyolcadik válaszadó mondta, hogy ismeri a Szallasvadasz.hu (17%), a Booking.com (15%) és Maiutazas.hu (12%) oldalakat; 23%-nak pedig egyik sem volt ismerős.
Mindegyik vizsgált demográfiai csoportban a Szallas.hu a legismertebb online szállásfoglaló oldal.
Férfiak és nők között nincs szignifikáns különbség a szálláskeresők ismertségében. Életkori kategóriák szerint a legjelentősebb különbség az 55-64 éves korosztály körében tapasztalható: valamennyi szálláskereső oldalnak alacsonyabb az ismertsége, de a sorrend megegyezik itt is. A legtájékozottabbnak a 35-44 éves korosztály bizonyult, itt 4-ből 3-an (72%) ismerik a Szallas.hu-t.
Lakóhely szerint a budapestiek körében a Szallas.hu (80%) és a Booking.com (28%) ismertsége magasabb az átlagnál, a megyeszékhelyen élők között pedig a Trivago.hu (60%) szerepel jobban, de a TOP3 oldal (Szallas.hu, Trivago.hu és Szallasguru.hu) ismertsége mindegyik településtípus esetén ugyanazt a sorrendet mutatja.
A teljes infografika itt tekinthető meg:
A kutatás módszertana: CAPI – személyes lekérdezés
Célcsoport: Országos – nemre, életkorra, lakóhely településtípusára, iskolai végzettségre – reprezentatív minta a 18 évesnél idősebb magyar lakosság körében.
A minta elemszáma: N=1000
Terepmunka: 2016. február 13-23.