Partnerhírek

Published on január 9th, 2019 | by Vereckei András

0

A vendég megszerzésének költsége hatással van a szálloda üzleti értékére

És egyéb megállapítások a World Travel Monitor (WTM) Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által is hivatkozott tanulmányában, amely az idei szállodaipari trendekről is említést tesz.

Elsőként az adatvédelem-adatgyűjtésre hívják fel a figyelmet az adatkezelési európai törvény, a GDPR nyomán. Ez hatással lehet arra, hogyan gyűjtik, tartják nyilván a szállodák a törzsvendégeikre vonatkozó adatokat, melyekből egyebek mellett kiderülnek a wifi használati szokások, kedvenc ételre, italre vonatkozó preferenciák. A WTM szerint erre érdemes CSR software-eket használni, s biztosítani kell azt, hogy a vendégek adatai máshoz ne kerüljenek el.

Szintén javallot odafigyelni az co-working, közös munkavégzésre alkalmas területek terjedésére, ami szintén a „sharing economy” egy válfaja. Főleg a fiatalabb nemzedék a hagyományos szállodai lobby helyett olyan helyszínt keres, ahol dolgozni, ismerkedni, fogyasztani is lehet. Ilyen lehet egy kávézó; a szállodáknak is hasonló funkciókat biztosíró, igényeket kielégítő tereket kell kialakítani, hogy a vendégeket a házban tartsák és fogyasztásra bírják.

A vendég megszerzésének költsége hatással van a szálloda üzleti értékére. A megszerzés költségeit folyamatosan figyelni kell, illetve törekedni kell olyan bevételek elérésére, melyeknél jutalék fizetése nem merül fel.

Az előbbihez kapcsolódik a bevétel optimalizációja. E szerint meg kell határozni a vendégek üzleti értékét az általuk fizetett szobaár, egyéb fogyasztás, évenkénti tartózkodásuk száma, valamint becsült életkoruk alapján. Kiemelt figyelmet fordítani a nagyobb az üzleti potenciállal bíró vendégekre.

A technológiai forradalom követése szintén különösen fontos. A háztartásokban már terjedő, a berendezések okostelefonokhoz kapcsolódó kommunikációja, az internet of things fejlődése alól nem kivételek a szállodák sem. Az online utazási irodák térnyerése ellenében egyelőre nem sikerült jelentősen növelni a szállodai közvetlen foglalások arányát. Fel kell készülni arra, hogy a mobil eszközökön történő foglalások száma, aránya gyors ütemben növekszik, s várható, hogy a robotizáció is érinti a szállodaipart.

Ha már internet, a kibernetikai biztonság is, a szállodák IT rendszereinek, a hotelek, az általuk fogadott vendégek adatainak védelme szintén elsődleges.

A vendégek különfélék, van aki mobil telefonnal kel és fekszik. Meg kell ismer lehetőleg minél több, a szállodában lakó véleményét a hotel által kínált szolgáltatásokról, technikai megoldásokról. Célszerű a vendégek elutazása után levélben érdeklődni tapasztalataikról, megismerni véleményüket a közösségi médiában, kérdőívek segítségével: kiemelt figyelmet kell fordítani a reputation management-re.

A személyes kiszolgálást segíti, ha a vendégek feliratkoznak a szálloda hírlevelére, bármilyen, az aktualitásokról értesítést küldő információs fórumára. A szálloda honlapja is legyen ezekhez hasonlóan vonzó és hatékony.


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 8:30-19:30 között:

    Tel.: +36 30 344 2000
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR manager és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM