Published on május 30th, 2018 | by Vereckei András
0Budapest után belföld: útjára indult az MTÜ új kampánya
Alighogy bejelentette a külföldet célzó Budapest kampányát, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) már a nyári, belföldet a belföldiek számára népszerűsítő tevékenységébe is belefogott. Ahogy a korábbi években, idén is kiemelt céljuk a belföldi turizmus élénkítése. Ezúttal a kevésbé ismert látnivalókra koncentrálnak.
„Hazánk kulturális és aktív programkínálata nagyon sokszínű, a lehetőség csak karnyújtásnyira van, hogy rácsodálkozzunk az ország sokszínűségére, a hazai vendégszeretetre.” – mondta az előbbi mondathoz kapcsolódva Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
Idén három térség: a Balaton, a Sopron-Fertő és a Tokaj-Nyírség-Felső Tisza látnivalóit, kulturális attrakcióit, aktív kikapcsolódási lehetőségeit ajánlja az ügynökség az utazók figyelmébe. Teszi mindezt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével együttműködve. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a kampányhoz csatlakozó szállodák és vendéglátóhelyek „Helló Nyár!” néven speciális ajánlatot kínálnak a látogatóknak május közepétől augusztus 20-ig.
A kampányidőszak során a klasszikus médiaeszközök (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) mellett hangsúlyos szerepet kapnak a digitális kommunikációs megoldások (például mobilos chat alkalmazásban használható virtuális matricák, ún. sticker pack), emellett közösségi média aktivitásokat és influenszerek bevonását tervezi annak érdekében, hogy minél többen kapjanak kedvet a nyári felfedezéshez és kikapcsolódáshoz.
A belföldi forgalomélénkítéssel párhuzamosan az MTÜ a regionális országokban is népszerűsíti Magyarország vidéki desztinációit. A kiemelt küldőpiacokon pedig a „Spice of Europe” kampánnyal Budapest népszerűsítésére összpontosítanak.