Partnerhírek

Published on december 13th, 2017 | by Vereckei András

0

Divatipari stratégiával a vendégéjszakákért

Aki még nem hallott a Divatipari Marketing Igazgatóságról, az ezentúl hallani fog, mert ilyen jött létre az Magyar Turisztikai Ügynökségen (MTÜ) belül. Avagy készül Magyarország első divatipari stratégiája — tudtuk meg az MTÜ-től.

A Budapest Music Center adott otthont december 5-én annak az események, amin az MTÜ a divatszakma hazai képviselőivel közösen igyekezett lefektetni az első magyar divatipari stratégia alapjait. A #hellodivat Divatipari Stratégiai Napon megjelent Lászlóffy Vivien, az AÉRON ügyvezető igazgatója; Abodi Dóra, az ABODI tervezője és art directora; Tomcsányi Dóri divattervező; Koós Pál, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Design Intézetének igazgatója; Tömpe Lia, a Mod’Art International Hungary főigazgatója; Szabó Edit, a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. szakembere; valamint Gém Péter, a DORKO ügyvezető igazgatója.

Magyar Turisztikai Ügynökség pedig Divatipari Marketing Igazgatóságot alapított. Lépését azzal indokolta, hogy ezzel a nemzetközi gyakorlatot követi, mely szerint a divat turisztikai attrakcióként való értelmezése más országokban már megvalósult. Az igazgatóság 5 éves divatstratégiát dolgozna ki.

Tennivaló akadhat: a szakmai oktatásról szóló panelbeszélgetés során kiderült, hogy a végzett diákok tandíjra szánt összege ritkán térül meg és nehézen tudnak itthon elhelyezkedni a szakmában. Kívánni valót hagy maga után a szabászat, a varrás presztízse és szükséges a béremelés is. A presztízsnövelés azért is fontos, mert jelenleg szinte minden fiatalt kizárólag a divattervezés területe vonz.

A gyártás szerepéről szóló vita résztvevői ennek kapcsán példaként említették a Fashion Revolution-mozgalmat, amelynek résztvevői 2014-től kezdve a világ több mint száz országában dolgoznak az ipar transzparenciáján úgy, hogy megmutatják a nyilvánosságnak, kik vesznek részt a ruhák készítésében.

A kereskedelemről szólva a résztvevők szerint a szakemberek megtartása érdekében fontos lenne, hogy a magyar márkákat kedvezőbben bírálják el adóügyi és kereskedelmi szempontból egyaránt, hogy könnyebben felvegyék a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM