Published on május 16th, 2017 | by Vereckei András
0Sokszor fordulnak a foglalási portálokhoz üzleti útjaik során a kis- és középvállalkozások
Bár üzleti utazásra fordított költségeiket nem csökkentenék a magyarországi kis- és középvállalkozások, a spórolás jegyében inkább fordulnak az online foglalási oldalakhoz — számolt be a Turizmus Online egy, a globális utazási technológiai szolgáltató, az Amadeus által készített felmérésre hivatkozva.
A felmérésben a minimum 50 alkalmazottal, legalább 50000 euró éves utazási kiadású vagy minimum 250 üzleti utat bonyolító cégek vettek részt.
A KKV-szektor régiós és hazai üzleti utazási szokásait vizsgáló felmérés szerint hazánk mellett Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában és Romániában a cégek többnyire rendelkeznek üzleti utazásra vonatkozó szabályzattal (62%). Magyarországon ez az arány 60%. Az üzleti utazásokat leggyakrabban átutalással (66%), illetve vállalati hitelkártyával (36%) fizetik ki. Hazánkban az átutalás áll első helyen. A vállalatok több mint fele (53%) nem alkalmaz informatikai megoldást az üzleti utazások foglalásához, illetve az utólagos elszámoláshoz. Több mint egyharmaduk weboldalon (HRS, Booking.com, Skyscanner) foglalja le az utazási szolgáltatásokat. Az utazási ágazat minden szereplője számára biztató, hogy az érintett hazai vállalkozások, régiós társaikat ebben messze felülmúlva nem tervezik üzleti utazásokra fordítandó költségvetésüket kurtítani.
Ugyanakkor a nagy foglalási portálok számára elgondolkodtató, hogy a megkérdezettek több mint 70%-a hajlandó üzleti útjai bonyolításához utazási irodát igénybe venni, amennyiben ezzel nyerhetnek, optimalizálhatják a költségeket. Fő szempontként az árak összehasonlíthatóságát emelték ki. Fontosnak tartják a vállalat egyéni igényeihez igazított ajánlatokat, valamint a rejtett költségek eltűnését, a fizetési módok átláthatóságát.