Published on június 27th, 2017 | by Vereckei András
0Új kampánnyal ösztönözné a belföldi turizmust az MTÜ
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) reméli, hogy júniusban indult szemléletformáló kampánya révén növekszik a hazai úti célok iránti érdeklődés.
Mielőtt belefogott volna kampányába az MTÜ, idén tavasszal felmérte a hazai közönség utazási szokásait és igényeit. A felmérésből kiderült, hogy jobb minőségű, de elérhetőbb árú szolgáltatások, a kevésbé ismert, de érdekes helyszínek, tematikus utak, látnivalók valamint rendezvények kedvéért hajlamosak hosszabb időt eltölteni a magyarok egy-egy haztai desztináción.
Az eredmények apropóján a kampány kulturális és természeti értékeket állítja a központba. A nyári kampányban központi szerep jut a Balatonnak, de a tervek szerint idővel az ország több régiója, érdekessége – mint a már szerepelő Fertő tavi cölöpházak, egerszalóki sódomb — is bemutatásra kerül a kampány weboldalán.
A hagyományos megjelenési formák mellett nagy hangsúlyt fektetnek a digitális megoldásokra a kampány során. Vagyis a jól megszokott óriásplakátok, nyomtatott és online sajtó mellett sokat használják majd a közösségi médiát, illetve a kampány saját honlappal is rendelkezik.
A KSH 2016-os adatai szerint belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 (+0,7%) vendégéjszakát töltöttek el tavaly.