Published on október 18th, 2018 | by Vereckei András
0Wow: itt az új országmárka!
Turizmus Summit 2018 néven trombitálta össze az MTÜ, Magyar Turisztikai Ügynökség az idegenforgalom színe-javát, hogy bemutassa az új országmárkát és imázsfilmet, amivel a beutazó turizmust kívánják felpörgetni.
A márka és film felfedését némi évértékelő prológ előzte meg: Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója a folyamatosan növekvő számokról beszélt. „A magyar turizmus növekedésének mértéke döbbenetes” – fogalmazott Guller Zoltán. Az MTÜ idei büszkeségeit sorolva kiemelte a Budapestet külföldön népszerűsítő, Spice of Europe, avagy Európa sava-borsa névre keresztelt kampányukat. „Legbüszkébbek a 700 új panziónak, szálláshelynek átadott támogatólevélre vagyunk” – utalt a vidéki szálláshelyfejlesztést támogató Kisfaludy program eredményeire. Az est során beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök is, aki sok mindem más mellett a turizmusról is szólt. Elmondta: örvendetes lenne, ha a belföldi és a beutazó turizmus aránya 50-50 százalék lenne.
Farkas Dávid vezérigazgató-helyettes már az imázsfilmről és márkáról szólt. „Egy márkának kell Magyarország összes csodáját kifejezni” – ecsetelte a márkaalkotás kihívásait, amit végül az országmárka pályázat nyertese, Graphasel Design Stúdió egy nemzeti színű szívben, vagyis a címerben látható hármashalomban, valamint a WOW Hungary szlogenben fejezett ki. Utóbbi az angol Wellspring Of Wonders kezdőbetűiből alkotott mozaikszó. Ez az országra, mint a csodák soha ki nem merülő forrására utal.
Az új turisztikai országmárkához tartozó imázsfilm készítői az egész országot bejárták, összesen 6420 kilométert utazva, és 35 napnyi előkészítés után 22 napon át forgattak majdnem 90 városban.
Az októberben induló, januárig tartó integrált kommunikációs kampány során bruttó 4 milliárd forintért összesen 13 országban (Németország, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Hollandia, Egyesült Királyság, Kína, USA, Franciaország, Kanada) hirdet majd a Magyar Turisztikai Ügynökség. A legnagyobb hangsúly azokon a küldőpiacokon lesz, ahonnan már jelenleg is jelentős vendégforgalom áramlik a vidéki desztinációkba, és 10 különböző nyelven lesznek láthatóak a hirdetések.
Az új imázsfilmet megtekinthetik ITT.