Sajtóközlemények no image

Published on március 13th, 2014 | by Kelemen Lili

0

Minden 100. szálláshelyen tűnt már el gyerek

Budapest, 2014. március 13. – Gyakoriak a kisebb-nagyobb konfliktusok a kisgyermekesek és gyermektelen üdülők között – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A többség csak fél éves kor felett utaztatná a babát. Nagyjából minden századik szállásadónál előfordult már, hogy elveszett egy gyerek, még az is megesett, hogy az alvó kicsit a házőrző rottweiler mellett találták meg.

Hatból egy szülő kapott már negatív reakciókat, amikor az üdülésre kisgyermeket is vitt magával. A többség eleve nem utaztatná a fél évesnél fiatalabb babákat, a gyermektelenek negyede ráadásul csak egy évesnél idősebbeket látna szívesen a szálláshelyeken. „Legtöbbször csak megvető pillantásokat kapnak a kisgyermekes szülők, ritkábban kéretlen tanácsokat is ad a többi szállóvendég” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

 

A szállóvendégek a kisgyerekek sírását vagy hangoskodását tolerálják legkevésbé. Ugyanakkor úgy tűnik, a nyilvános szoptatás is tabu: a kutatásban részt vevők ötöde ezt tartja a legnagyobb konfliktusforrásnak. „Negatív visszajelzést emiatt csak kevesen kaptak, mert a legtöbben igyekeznek máshogy megoldani a baba etetését” – magyarázta Varga Zoltán. A szülők legkínosabb utazási élményei többnyire a higiéniai szabályok megsértéséhez kapcsolódnak. „Többen leírták például, hogy az úszópelenka ellenére futólépésben kellett távozniuk a medencéből, vagy hogy pont a pincért terítette be főzelékkel a baba. Mindezek kapcsán sok szívderítő fotót mi magunk is kapunk a minden év márciusában meghirdetett babafotó pályázatunkra” – szemezgetett a szülők történeteiből a portál vezetője.

 

Etetőszék és babaágy kell

 

A kisbabával nyaralók még mindig a speciális bútorokat, felszereléseket hiányolják leginkább a szálláshelyekről. „Többször is megjegyezték, hogy a főszezonban nem volt elég etetőszék az éttermekben, vagy hogy rácsos kiságy helyett a babának nem megfelelő utazóágyat kaptak. Igaz, sokan ilyenkor is feltalálták magukat, például ha csak zuhanykabin volt, a mosdókagylóban fürdették a kicsit” – mondta Varga Zoltán.

 

A kisgyermekesek mintegy 20 százaléka ugyanakkor több babás programot, kikapcsolódási lehetőséget szeretne a szálláshelyeken – például játszósarkot, pancsolót, esetleg kicsiknek szervezett foglalkozásokat. Minden tizedik szülőnek sokat jelentene, ha lenne szakképzett gyerekfelügyelet, amelyre egy-egy óra erejéig rábízhatnák a gyermeket. „Több szállásadó is jelezte, hogy bár nincs ilyen szolgáltatásuk, azért vállalták a bébiszittelést, ha a fiatal pár már nagyon szeretett volna kettesben maradni” – tette hozzá a Szallas.hu ügyvezetője.

 

Százból egyszer eltűnik a gyerek

 

Jelenleg a szálláshelyek mintegy harmada alkalmaz külön kisgyermekekre vonatkozó szabályokat. Az úszópelenka használatát például szinte minden medencével rendelkező helyen kötelezővé tették, emellett jellemzően a vendégházakban kérik, hogy a háziállatokat a gyerekek ne etessék, simogassák. „A legáltalánosabb, gyakran ki sem mondott elvárás az, hogy a szülők ne hagyják felügyelet nélkül a gyerekeiket, nyaralás alatt azonban még nehezebb ezt betartani” – mondta a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

 

Nagyjából minden századik szállásadónál előfordult már, hogy elveszett egy gyerek. A vendégek válaszai alapján gyakori, hogy a strandon/fürdőben összetéveszti a szüleit egy idegennel a kisgyerek, vagy valami érdekesség annyira leköti a figyelmét, hogy eszébe sem jut visszamenni. „Találtak meg alvó gyermeket a házőrző rottweiler mellett vagy a mélyen lelógó asztalterítő alatt. A szállodákban pedig sokszor a lift segíti a gyerekek varázslatos eltűnését” – mondta Varga Zoltán.

 

A felmérés hátteréről

A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként végzett felmérést a kisgyermekkel utazók megítéléséről és tapasztalatairól. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2014. február 20. és március 3. között került sor. A nem reprezentatív felmérés eredményei 674 magyarországi szállásadó és 1643 magyar lakos válaszain alapulnak.

 

 

Kapcsolódó képanyag:

Varga Zoltánról készült fotók: https://pr.szallas.hu/?page_id=20

Szallas.hu logók: https://pr.szallas.hu/?page_id=15

 

Kapcsolódó webcímek:

http://www.szallas.hu

http://www.youtube.hu/szallasguru/

 

További információ:

Kolma Kornél

ügyvezető

SAKKOM Interaktív

online marketing + pr ügynökség

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 20-3333-220

E-mail: kkolma@sakkom.hu

Cím: 1139 Budapest, Petneházy u. 52.

Webcím: www.sakkom.hu

Facebook: www.facebook.com/sakkom.interaktiv

Tags: ,


About the Author



Comments are closed.

Back to Top ↑
  • ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

    Amennyiben a Szallas.hu-nál foglalt és kérdése merült fel, keressen minket az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségeken 9:00-17:00 között:

    Tel.: +36 20 890 3150
    E-mail: szallas@szallas.hu
  • SAJTÓKAPCSOLAT

    Ha újságíróként szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, keressen minket az alábbi elérhetőségeken.

    Kelemen Lili, PR munkatárs és sajtóreferens
    +36 30 417 8783
    lili.kelemen@szallas.hu
  • KÖZÖSSÉG

  • NÉPSZERŰ

  • ARCHÍVUM